تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
7

اجرای طرح مطالعاتی آبخیزداری برای ۱۷۰ هزار هکتار از رفسنجان

  • کد خبر : 5338
  • 12 مهر 1402 - 21:25
فرماندار رفسنجان گفت: طرح مطالعاتی آبخیزداری برای ۱۷۰ هزار هکتار از رفسنجان در دست اجراست و امیدواریم هرچه زودتر به اتمام برسد و موجبات پیشگیری از خسارت های ناشی از سیل فراهم شود.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مهندس حسین رضایی در جلسه ستاد بحران که با حضور مدیر کل بحران استان کرمان، مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان و مسئولان آبخیزداری استان، هواشناسی شهرستان، دانشگاه ولیعصر(عج) و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در برگزار شد، اظهار کرد: عدم ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها و مناطق سیل‌ خیز، استفاده از مصالح مناسب برای ساخت و ساز اصولی در مناطق در معرض سیل، خودداری از چادرزدن و توقف خودرو در منطقه سیل ‌خیز یا در مسیر رودخانه از جمله مواردی است که مردم می‌ توانند در اقدامات ایمنی قبل از وقوع سیل به آن توجه ویژه داشته باشند.

رضایی در ادامه بر انجام اقدامات پیشگیرانه مثل لایروبی‌ها و شناسایی پل‌ها تاکید کرد و گفت: شناسایی نقاط حادثه ‌خیز در شهرستان و ایمن‌ سازی این نقاط از مهم‌ ترین موارد است که باید در دستور کار متولیان قرار داشته باشد.

فرماندار رفسنجان اجرای طرح های بالادستی آبخیزداری را راهی موثر در پیشگیری از بروز سیلاب به داخل شهر و خسارت های هنگفت دانست و گفت: برای اجرای طرح های بالادست شهرستان، ۱۷۰ هزار هکتار طرح مطالعاتی آبخیزداری در این شهرستان توسط دانشگاه در دست اقدام است.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=5338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.