تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

افتتاح ۳ طرح صندوق کارآفرینی امید در روستاهای رفسنجان

  • کد خبر : 3562
  • 09 اردیبهشت 1402 - 21:59
افتتاح ۳ طرح صندوق کارآفرینی امید در روستاهای رفسنجان
با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان کرمان، رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان و جمعی از مسئولان سه طرح صندوق کارآفرینی امید در روستاهای لاهیجان، هرمزآباد و علی آباد انقلاب افتتاح شد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ فرماندار رفسنجان امروز ۹ اردیبهشت‌ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: طرح‌های یاد شده شامل تولید مصنوعات چوبی، کارگاه تولید ادوات کشاورزی و باشگاه ورزشی است.

حسین رضایی افزود: واحد تولیدی مصنوعات چوبی در لاهیجان با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال راه‌اندازی شده که از این میزان ۱۳ میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید به صورت تسهیلات پنج ساله پرداخت شده و البته در این طرح که دارای مساحت ۳۵۰ متر مربع است، برای۱۰ نفر اشتغالزایی شده است.

وی بیان کرد: دومین طرح نیز باشگاه ورزشی واقع در هرمزآباد بود که هفت میلیارد ریال هزینه راه اندازی شده و از این میزان صندوق کارآفرینی امید پنج میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده و در این باشگاه چهار نفر مشغول به کار شده اند.

فرماندار رفسنجان در خصوص سومین طرح نیز گفت: تولید ادوات کشاورزی در علی آباد انقلاب به بهره‌برداری رسید که در این طرح بیش از ۲۵ میلیارد ریال هزینه و برای ۱۰ نفر هم اشتغالزایی شده است؛ البته از کل هزینه مذکور ۱۵ میلیارد ریال توسط صندوق کارآفرینی امید اعطا شده است.

وی تصریح کرد: ۲۸ استان در کشور پسته خیز هستند، اما ادوات کشاورزی مورد نیاز جهت کاشت، داشت، برداشت و نیز فرآوری محصول پسته را ندارند، رفسنجان بیش از ۱۰۰ کارگاه تولید ادوات کشاورزی دارد، به عبارتی قطب تولید دستگاه های کشت و فرآوری پسته در کشور است و بازار خوبی برای این دستگاه ها در کشور فراهم است.
رضایی بیان کرد: اجرای طرح های روستایی به همت صندوق کارآفرینی امید و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی جای قدردانی دارد و می‌تواند مهاجرت معکوس و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را در پی داشته باشد. اشتغال عمده دغدغه جوانان روستایی است که با ایجاد اشتغال ها در روستاها امید به زندگی در این مناطق افزایش میابد.

اعطای ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال توسط صندوق کارآفرینی امید استان کرمان

مدیر صندوق کارافرینی امید استان کرمان هم در این آئین اظهار کرد:  از ابتدای سال گذشته تاکنون در روستاهای استان بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به متقاضیان اعطا شد.

مجید بلندنظر بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید با هدف اشتغالزایی در روستاها و رونق اقتصاد در این مناطق اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کند تا مناطق محروم هم بتوانند به رشد و شکوفایی برسند.

وی ادامه داد: عمده تسهیلات در حوزه طرح‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی اعطاء می‌شود و این تسهیلات متناسب با روستاهاست که زمینه کار و اشتغال و درآمدزایی فراهم شود.

بلندنظر همچنین از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صندوق امید با فعالیت صنایع دستی در کرمان سخن به میان آورد و گفت: این نمایشگاه با پیگیری های استاندار و دیگر عوامل مربوطه راه اندازی شده و زمینه بازار برای کسانی که صنایع دستی در منازل تحت عنوان مشاغل خرد تولید می کنند فراهم شده و برای هر شهرستانی قرار است یک غرفه در این نمایشگاه در نظر گرفته شود تا تولیدات در آنجا به فروش برسد.

حمید رضابیگی مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان رفسنجان نیز گفت: از سال ۹۷ تاکنون میزان ۱۲۸ میلیارد ریال تسهیلات روستایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی  به متقاضیان اجرای طرح‌های روستایی در رفسنجان اعطا شده و برای ۱۵۰ نفر هم اشتغال در روستاها ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=3562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.