تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

یازدهمین جشنواره درون دانشگاهی رویش به ایستگاه پایانی رسید

  • کد خبر : 3851
  • 09 خرداد 1402 - 18:08
اختتامیه یازدهمین جشنواره درون دانشگاهی رویش با حضور هیات رئیسه دانشگاه ولیعصر(عج) و جمعی از مسئولین و دانشجویان در محل تالار خیام برگزار شد.

اختتامیه یازدهمین جشنواره درون دانشگاهی رویش ۸ خردادماه با حضور هیات رئیسه دانشگاه ولی عصر(عج) و جمعی از مسئولین و دانشجویان در محل تالار خیام برگزار شد.

دکتر مصطفی هادوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در این مراسم اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری دانشگاه به واسطه فعالیت زیادی که دارند حوزه های مختلفی را پوشش می دهند و ویترین آرایی زیبایی را برای دانشگاه محقق می کنند.

وی افزود: دو دغدغه همیشه در ارتباط با کانون های فرهنگی هنری وجود دارد یکی دغدغه تولید محصولات فرهنگی خاص خود دانشجویان است که این ظرفیت را دارند و تولید محصولات فرهنگی و هنری در کانون ها باید یک فرصت تلقی شود.

دکتر هادوی نژاد ادامه داد: دغدغه دیگری که وجود دارد این است که دانشجویان فعال در کانون های فرهنگی و هنری که به ایام دانش آموختگی نزدیک می شوند نتوانستند برای بعد از خودشان کادرسازی کنند لذا کانون هایی بودند که در یک دوره ای خوش درخشیدند اما با رفتن بعضی از فعالین، کانون رو به رکود رفته است.

وی هنر فعالین فرهنگی را کار تشکیلاتی دانست و گفت: کانون هایی موفق اند که زنجیره ای از فعالیت خود را باقی بگذارند.

دکتر محمدمهدی حسنی متین معاون فرهنگی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان نیز در این مراسم بیان داشت: کانون های فرهنگی و هنری ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش استعدادها است و دانشجویان ما استعدادهای بالقوه ای دارند که در این کانون ها می تواند بالفعل شود.

وی افزود: همانطور که سالیان قبل دانشجویانی در دانشگاه داشتیم و ثمره آن را دیدیم که در این کانون ها توانمند و افراد موفق جامعه شدند.

دکتر حسنی متین گفت: مجموعا ۲۴ کانون در دانشگاه داشتیم که به علت ۳ سال کرونا و فارغ التحصیلی دانشجویان فعال گذشته کادرسازی نشده بودند کانون ها منفعل و تعداد ۱۸ کانون در این دوره فعال بود.

در ادامه علی اکبر بهامین دبیر جشنواره بیان داشت: جشنواره درون دانشگاهی رویش به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های دانشگاهی، عرصه بروز و ظهور توانمندی ها و دستاوردهای کانون ها و فرصتی برای تجلی جایگاه و نقش مهم آنها در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی هدف از برگزاری جشنواره را شناساندن و معرفی ظرفیتهای کانون ها، تعریف نقش و هویت دقیق کانون های فرهنگی در دانشگاه، شناسایی و معرفی استعداد های دانشجویی در حوزه کانون ها، تشویق و ترغیب جامعه دانشگاهی به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، ترویج فعالیت گروهی و داوطلبانه در دانشگاه عنوان کرد و افزود: این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار شد که بخش رقابتی شامل کانون برگزیده، برنامه ها و ایده های خلاقانه کانونی، مسئولیت اجتماعی و گفتگوی دانشجویی و کرسی آزاد اندیشی و بخش غیر رقابتی شامل برگزاری برنامه های کانون های فرهنگی در جشن رویش، معرفی چهره کانونی و نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون ها است.

بهامین با اشاره به اینکه در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان ۲۴ کانون وجود دارد که ۱۸ کانون در بخش های مختلف جشنواره شرکت کردند بیان داشت: زمان جشنواره درون دانشگاهی رویش از ابتدای مهر سال ۱۴۰۱ تا انتهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ بود که هر کانون می توانست در قالب اساسنامه خود مشغول به فعالیت باشد و برنامه های اجرا شده خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

وی در خصوص دستاوردهای کانون ها اظهار داشت: براساس فراخوانی که زده شد ۸۵ اثر از کانون های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال و مورد داوری قرار گرفت که نتایج امروز در مراسم اختتامیه اعلام شد.

دبیر جشنواره درون دانشگاهی رویش یادآور شد: در روزهای اول و دوم خردادماه نمایشگاه دستاوردهای کانون های جشنواره رویش برگزار شد و بخش عمده ای از فعالیت های کانون ها در معرض دید دانشجویان و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در پایان مراسم از برگزیدگان در جشنواره با اهدای لوح تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=3851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.