تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

هشدار دادستان رفسنجان به متعرضان آثار تاریخی و فعالیت های غیرمجاز گردشگری

  • کد خبر : 2037
  • 26 دی 1401 - 21:30
در دیدار رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رفسنجان و فرمانده یگان حفاظت این اداره با دادستان شهرستان رفسنجان وضعیت شهرستان در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بررسی شد.

به گزارش رفسنجان فردا، ابتدا رییس اداره میراث به تشریح وضعیت و موانع و مشکلات حوزه فعالیت خود پرداخت و ضمن تشکر از حمایت و همراهی دادستان محترم و دستگاه قضایی در برخورد با جرائم علیه مواریث فرهنگی خواستار تداوم حمایت های مقام محترم قضایی شد.

در ادامه این دیدار ایمان شهسواری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان با اشاره به اهمیت آثار تاریخی و میراث فرهنگی به عنوان یکی از زیر ساخت های توسعه پایدار جوامع و کمک به رونق صنعت گردشگری خواستار توجه و حمایت همه دستگاههای اجرایی از این امر مهم شد و با اعلام حمایت دستگاه قضا در حفاظت از میراث فرهنگی، به سود جویان و متعرضان به آثار تاریخی هشدار داد.

دادستان رفسنجان همچنین با اشاره به مشکلاتی که فعالیت های غیر مجاز گردشگری برای شهروندان و فعالان این حوزه به وجود آورده ضمن هشدار به برگزار کنندگان تورهای غیرمجاز ، از ریاست اداره میراث فرهنگی خواست با استناد به قوانین و مقررات موضوعه حوزه گردشگری و طرح شکایت زمینه توقیف اینگونه فعالیت ها را فراهم نماید و در تحقق این موضوع از حمایت دستگاه قضایی شهرستان برخوردار است.

شایان ذکر است؛ اخیرا نیروهای یگان حقاظت میراث فرهنگی شهرستان پس از آموزش های لازم به عنوان ضابط قضایی معرفی شده اند که این امر برخورد با خاطیان را تسهیل می کند.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=2037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.