تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی در رفسنجان آغاز شد

  • کد خبر : 3065
  • 22 اسفند 1401 - 18:49
رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان از آغاز طرح تشدید نظارت با استقرار دو اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار نظارتی دامپزشکی در شهرستان رفسنجان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ محمود مقامی با اعلام این خبر گفت: در این طرح کلیه مراکز عرضه در شهرستان شامل مرغ و ماهی فروشی ها، قصابی ها، رستورانها، کبابی ها،کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، سردخانه ها، لبنیاتی ها و خودروهای حمل فرآورده های خام دامی به صورت مرتب مورد رصد و پایش بازرسی بهداشتی قرار می گیرند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در تشریح جزییات این طرح درباره گوشت قرمز خطاب به شهروندان گفت: گوشت قرمز باید ممهور به مهر دامپزشکی و به صورت کاملاً مشخص و خوانا با کد کشتارگاه مربوطه باشد و از منابع مجاز تهیه گردد.

وی ادامه داد: لازم است گوشت تازه در یخچال فروشگاه نگهداری و پس از تقاضای مشتری به بیرون یخچال انتقال و تحویل گردد و عرضه گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده ممنوع است و گوشت صرفاً بایستی در حضور مشتری چرخ گردد.

مهندس مقامی در ادامه توجه شهروندان به موارد ذکر شده در مورد گوشت سفید را نیز یادآور و اظهار کرد: گوشت مرغ باید در کشتارگاههای صنعتی طیور تحت نظارت دامپزشکی کشتار و بازرسی شود و در کیسه های نایلونی سالم دارای تاریخ تولید و انقضاء بسته بندی گردد.

وی افزود: یکطرف بسته بندی مرغهای تازه شفاف است و می توان وضع ظاهری و میزان خونابه را کنترل کرد که نباید بیشتر از حد معمول باشد و مرغ تازه بایستی در یخچال ویترین دار و در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتیگراد نگهداری شود؛ ضمن اینکه لازم است دمای نگهداری مرغ منجمد فریز ۱۸- درجه می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان بیان کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت؛ همشهریان محترم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می توانند با شماره ۳۴۳۲۲۰۶۳ تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=3065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.