تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
2

صنایع پایین‌دستی مس بیکاری را کاهش می دهد

  • کد خبر : 5459
  • 03 آبان 1402 - 14:54
صنایع پایین‌دستی مس بیکاری را کاهش می دهد
فرماندار رفسنجان گفت: راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی مس تا حدودی می‌تواند آمار بیکاری را کاهش دهد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ فرماندار رفسنجان در حاشیه راه‌اندازی بیمارستان سیار در رفسنجان، با‌اشاره به وقوع سیل سال گذشته در این شهرستان که موجب خسارت شد، گفت: در همین برهه بود که نیاز به بیمارستان سیار احساس شد و شرکت مس پای کار آمد و آن‌را خریداری و تجهیز کرد تا در مواقع بحرانی بتوان از آن استفاده کرد.

حسین رضایی افزود: مجتمع مس سرچشمه در بحران سیل سال گذشته در راستای بازگشایی، ساخت منازل سیل‌زدگان و دیگر موارد کمک کرد و این سیل باعث شد که در حوزه اجرای طرح‌های آبخیزداری اقدام کنیم و در حال حاضر طرح مطالعاتی آن در دست اقدام است.

وی یکی از معضلات شهرستان را بیکاری عنوان و تصریح کرد: راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی مس تا حدودی می‌تواند آمار بیکاری را کاهش دهد. موضوع دیگر کمبود آب آشامیدنی در روستاهای اطراف سرچشمه مانند مغوییه، مانی، هنسیح و… است که به شدت اهالی این روستاها را در رنج گذاشته است.

رضایی به کمبود ۱۰ دستگاه خودروی اورژانس در شهرستان و نیز محورهای داوران و سرچشمه که از پرخطرترین جاده‌های شهرستان هستد اشاره کرد و ادامه داد: برای ساماندهی محور داوران، سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان اختصاص یافت اما هنوز جذب نشده و امیدواریم شرکت مس در این موارد هم کمک کند تا آمار تصادفات و ‌حوادث ترافیکی کاهش یابد.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=5459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.