تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
5

شاخص اهدای خون مستمر در رفسنجان به ۶۰ درصد رسید

  • کد خبر : 3999
  • 25 خرداد 1402 - 9:53
رئیس پایگاه انتقال خون رفسنجان گفت: ۶۰ درصد اهداکنندگان خون در رفسنجان مستمر بوده اند که تعداد آن ها بالاتر از متوسط کشوری است و حداقل در طول سال دوبار خون اهدا می کنند.

به گزارش رفسنجان فردا؛ رئیس پایگاه انتقال خون رفسنجان در آیین گرامیداشت روز جهانی اهداکنندگان خون گفت: از تمامی اهداکنندگان خون که تحقق تمامی فعالیت های پایگاه منوط به حضور آنان است، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: از طرف بیمارانی که بواسطه اهدای خون توسط اهداکنندگان از مرگ حتمی نجات یافتند یا بهبود پیدا کردند تشکر میکنم.

محمدحسینی تصریح کرد: سیستم انتقال خون در مرکز رفسنجان به عنوان واحد پیشگام، در راستای شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اهدای خون داوطلبانه از حالت جایگزینی خارج شد.

وی افزود: اولین واحد سیار استان در رفسنجان راه اندازی شد و اقدامات لازم برای اهدای خون داوطلبانه و فرهنگ‌سازی برای این امر صورت گرفت.

رئیس پایگاه انتقال خون رفسنجان اظهار کرد: در حال حاضر میزان خونگیری در مرکز انتقال خون رفسنجان ۱۰۰۰ واحد در ماه است که به صورت صددرصد داوطلبانه انحام می شود.

محمدحسینی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۴ هزار نفر اهداکننده داشتیم که با رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالاتر از متوسط اهدای کشوری بوده است.

وی افزود: ۶۰ درصد اهداکنندگان خون در رفسنجان مستمر بوده اند که تعداد آن ها بالاتر از متوسط کشوری است و حداقل در طول سال دوبار خون اهدا می کنند.

محمدحسینی گفت: میزان اهدای خون توسط بانوان که خون آنها تضمین کننده ذخایر خونی است، در کشور متوسط ۴.۵۳ درصد بوده که در رفسنجان میزان آن ۳.۱۹ است.

وی خاطرنشان کرد: رفسنجان قابلیت تولید انواع فرآورده های خونی را دارد و سال گذشته نزدیک به ۳۰ هزار واحد انواع فراورده ها تولید شده که نزدیک به ۲۳ هزار واحد در رفسنجان و سایر استان توزیع شده است.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=3999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.