تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
5

سمپوزیوم همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه برگزار شد

  • کد خبر : 923
  • 04 خرداد 1401 - 17:43
سمپوزیوم همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه برگزار شد
سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه با حضور مدیران شرکت مس در شهر سرچشمه برگزار شد.

به گزارش رفسنجان فردا، محمد محمودی مومن‌آبادی، مدیر امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام گرفته، مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نخستین سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه را برگزار کرده است. امیدواریم با برگزاری این رویداد شاهد نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و نوآوری در راستای خلق ثروت و کارآفرینی برای جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر عسکری، امام جمعه شهرستان رفسنجان در مراسم افتتاحیه سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه نیز اظهار کرد: در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری کرده‌اند، جای خرسندی است که هدف از برگزاری این سمپوزیوم پیرو فرمایشات ایشان است.

تقدیر از مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع مس ایران در مراسم افتتاحیه سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه از دیگر برنامه های این همایش بود که طی آن از مهندس محمدهادی اردبیلی، مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع مس ایران که تولید اولین آند مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در زمان ایشان محقق شد، تجلیل به عمل آمد.

وی در سخنانی راه‌اندازی صنایع بزرگ کشور را الگو گرفته از راه‌اندازی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان دانست و گفت: ما از همان سال‌های دهه شصت دانش‌بنیان‌ها را به کار گرفتیم و سیستم وابسته به آمریکایی‌ها را بومی‌سازی کردیم.

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: اولین کاری که کردیم ریشه وابستگی به آمریکایی‌ها را زدیم و مشخصات فنی تمام قطعات و تجهیزات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را مشخص کردیم و سیستم تعمیرات گراف را از ذوب آهن اصفهان در سرچشمه پیاده کردیم.

مهندس اردبیلی خاطرنشان کرد: اکنون صنعت مس نقش بزرگی در صنایع کشور دارد و من آینده بسیار درخشانی برای آن می‌بینم.

سعد عبدی، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه تولید ۳۰۷هزار تن مس کاتد در برنامه شرکت مس در سال جاری است و فروش کاتد را روی ۳۲۰هزار تن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تصریح کرد: در تولیدات دوماهه شرکت مس امسال تاکنون ۱۰ رکورد زده شده و در بخش توسعه‌های شرکت مس هشت طرح مصوب شده و در حال اجرا است.

مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز اظهار کرد: در حوزه معدن اگر روش‌های دانش‌بنیان را به کار ببندیم، موفق‌تر خواهیم بود. این‌که مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری را راه‌اندازی کرده و حالا این سمپوزیوم را درراستای رونق مجموعه‌های دانش‌بنیان اجرا کرده است، جای قدردانی دارد.

محمدسعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوری نیز با ابراز امیدواری از فعال شدن مراکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ها، گفت: فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت تصویب و ابلاغ شده است. این فرصت بسیار خوبی برای صنعت برای ارتباط با دانشگاه است.

در ادامه دکتر علی رستمی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه می‌خواهیم تولید مس را که در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ۱۷۸هزار تن و در کشور ۲۸۵هزار تن است، به ۴۰۰هزار تن برسانیم، افزود: یکی از ارکان توسعه نیروی متخصص و متعهد است و برای استان بزرگترین افتخار این است که بهترین نیروهای غرب آسیا در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=923

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.