تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
2

روایت حکمرانی مردمی در محلات رفسنجان از زبان شهردار

  • کد خبر : 4907
  • 31 مرداد 1402 - 10:11
روایت حکمرانی مردمی در محلات رفسنجان از زبان شهردار
شهردار رفسنجان در برنامه «فرامتن» شبکه افق، توضیحاتی را درباره حکمرانی مردمی با تشکیل شورای محلات در سطح شهر ارائه داد.

به گزارش رفسنجان فردا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجید کهنوجی در گفت‌و‌گو با برنامه تلویزیونی «فرامتن» شبکه افق و در پاسخ به این‌که چه اقداماتی در رفسنجان در خصوص تسهیل حضور مردم در اداره شهر و حکمرانی مردمی صورت گرفته، اظهار کرد: برای ایجاد عدالت در شهر و توجه به حاشیه شهر، بهترین محل مساجد بودند لذا با حضور در مساجد با مردم ارتباط گرفتیم.

وی افزود: با شنیدن مشکلات مردم، با محوریت مسجد و امام محله و حضور معتمدین محله، شورایی را تشکیل دادیم که یک رابط با شهردار داشته باشد و رابط محله با شهردار ارتباط مستقیم دارد.

وی بیان کرد: اعتباری را برای هر محله تخصیص دادیم و از مردم خواستیم خودشان برای هزینه آن تصمیم بگیرند و با این کار مشارکت مردم را در سطح شهر بالا بردیم.

شهردار رفسنجان احصای مشکلات توسط مردم، برنامه‌ریزی برای حل آن‌ها، ارائه معضلات و مشکلات محلات به شورای شهر و اخذ مصوباتی از شورا برای رفع آن‌ها را از جمله مزایای تشکیل شورای محلات برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه مشارکت شهروندان در زمینه‌های مختلف عمرانی، فضای سبز، فرهنگی، ورزشی، هنری، اجتماعی بسیار خوب بوده حتی در برخی محلات، مردم توانستند پروژه‌ای را با نصف قیمت توسط پیمانکار انجام دهند.

کهنوجی با تذکر این نکته که پروژه‌ها کلان و عمرانی در سطح شهر توسط پیمانکاران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر در محله‌ای فردی دارای شرکت حقوقی بود از طریق شورای محلات برای پروژه‌های با مقیاس کوچک در سطح محله خود از او دعوت می‌کنیم تا هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و هم کار با مشارکت خود مردم پیش برود، البته با این حال دستگاه‌های ناظر، نظارت خود را اعمال می‌کنند.

شهردار رفسنجان تشکیل شورای بانوان محلات و فعال کردن ورزش در محلات را از دیگر ثمرات شورای محله اعلام کرد و گفت: شورای محله روحیه مطالبه‌گری مردم را نیز بسیار بالا برده و در این شورا از دیگر دستگاه‌ها نیز دعوت می‌کنیم که مشکلات مردم محله را در دیگر زمینه‌ها مرتفع کنند.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=4907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.