تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
4

دلیل توقف پروژه خیابان جمهوری و خیابان پرستار چه بود؟

  • کد خبر : 2276
  • 14 بهمن 1401 - 15:48
دلیل توقف پروژه خیابان جمهوری و خیابان پرستار چه بود؟
شهرداری رفسنجان در اولین گام از دادستان درخواست تشکیل کمیته حقیقت‌یاب داد تا مشخص شود چه کسی مقصر وقوع سیل است، دومین گام بازرسی ورود کرد که از بیان جزئیات آن معذور هستم. سومین گام این است که شهرداری از آب منطقه‌ای استان به جهت وارد شدن این حجم خسارت به شهر شکایت کرد که این شکایت سبب شد آب منطقه‌ای جلوی پروژه دوبانده کردن بلوار جمهوری و پرستار را بگیرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مهندس مجید کهنوجی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، اظهار کرد: زمان ورود بنده به شهرداری یکی از مطالبات جدی مردم، ترافیک بلوار طالقانی بود که موازی با آن بلوار جمهوری است و از یک سو بلوار کتاب و مابین این دو بلوار ، خیابان پرستار و جمهوری بود که این دو خیابان اگر بلوار می‌شد گره ترافیکی بلوار طالقانی را به بلوار جمهوری انتقال می‌داد.

وی در ادامه افزود: برای احداث باند دوم این خیابان‌ها، با پیشنهاد کارشناسان دفتر فنی شهرداری مبنی بر حجم آب رودخانه و اضافه شدن یک لاین از رودخانه به این دو خیابان، به آب منطقه‌ای استان که متولی این قضیه بود نامه نگاری شد و از آنها تقاضای استعلام چنین موضوعی را جویا شدیم و با آنها می بایست با یکی از شرکت‌های مشاوره‌ای که مورد تأیید آب منطقه‌ای و وزارت نیرو است قرارداد ببندیم.

مهندس کهنوجی اظهار کرد: نامه بازگشت داده شد که یکی از شرکت های مورد تایید خود را به شهرداری معرفی کنند که با شرکت مشاوره «ایده‌پردازان» قرارداد بسته شود و شهرداری با این شرکت قرارداد بست و حدود یک ماه پس از ورود بنده به شهرداری رفسنجان این قرارداد منعقد شد تا علاوه بر احداث باند دوم بلوار جمهوری و پرستار ، ساماندهی رودخانه‌های شور و صادق آباد نیز در دستور کار قرار گیرد.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه همه نقشه‌های مورد تایید مشاور از دوبانده کردن تا جزئیات کامل آن موجود است، یادآور شد: اردیبهشت امسال تایید کردند که شهرداری رفسنجان می‌تواند احداث بلند دوم را شروع کند.

وی در ادامه افزود: با آغاز کار رفسنجان دچار سیل شد و پس از سیل، آنها مجاب شدند که این کار طبق نظر ناظر ما نیست و درست انجام نمی شود، درخواست کردیم که اشکال کار را مطرح کنند، هرچند نظارت از طرح از سوی خودشان بود و ناظر این پروژه نیز توسط خود شرکت انتخاب شده بود.

مجید کهنوجی تصریح کرد: در سیل اخیر رفسنجان کارشناسان شهرداری معتقد بودند که آب منطقه‌ای مقصر خسارت به شهر است و می‌بایست بالادست را می‌بست تا آب به درون شهر نیاید، بنابراین شهرداری به‌عنوان پیشگام در این قضیه در اولین گام از دادستان درخواست کرد کمیته حقیقت‌یاب را تشکیل دهند تا مشخص شود چه کسی مقصر وقوع سیل است، دومین گام بازرسی ورود کرد که از بیان جزئیات آن معذور هستم. سومین گام این است که شهرداری از آب منطقه‌ای استان به جهت وارد شدن این حجم خسارت به شهر شکایت کرد که این شکایت سبب شد آب منطقه‌ای جلوی پروژه دوبانده کردن بلوار جمهوری و پرستار را بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: جلسه‌ای در دفتر معاونت عمرانی استانداری با حضور فرماندار رفسنجان، معاون فرماندار ، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان و کارشناسان آن تشکیل شد؛ جویای مشکل شدیم که چرا جلوی پروژه گرفته شده است، پاسخ دادند حقوق شرکت مشاور داده نمی‌شود و پس از آن مطرح شد که شهرداری از ما شکایت کرده بگوئید شکایت را پس بگیرد.

شهردار رفسنجان افزود: صورت جلسه ای در استانداری امضاء و مقرر گردید اختلافات فی ما بین دو نهاد حل شود و شهرداری شکایت خود را پس گرفت و شرکت آب و منطقه ای نیز نظر قبلی خود را در قبال اجرای پروژه تایید کرد و اکنون نیز این پروژه بدون هیچ مانعی در حال انجام است.

شهردار رفسنجان بار دیگر بر این موضوع تأکید کرد که تمام اسناد این قضایا موجود است و تمایلی به رسانه‌ای شدن آن نداشت و می‌خواست بدون حاشیه جلو بروند اما با اصرار اصحاب رسانه این موضوعات بیان شد تا در نظر افکار عمومی مشخص شود که دلیل توقف پروژه چه بوده است.

وی از در نظر گرفتن بودجه‌ای برای ساماندهی رودخانه‌ها در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: ابتدا از خیابان امیرکبیر تا بلوار خلیج فارس که در مرکز شهر است شروع خواهیم کرد، در بارش اخیر و گرفتاری که برای مردم ایجاد شد و تجمیع آب‌های سطحی مشاور گرفتیم تا بصورت اساسی ساماندهی شوند.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=2276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.