تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

در سومین سه شنبه های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان چه گذشت؟

  • کد خبر : 698
  • 28 دی 1400 - 15:57
در سومین سه شنبه های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان چه گذشت؟
سومین سه شنبه های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با سرکشی مدیرعامل منطقه از شرکت راشین کویر و مرکز دیتاسنتر (ماینینگ) همراه بود.

به گزارش رفسنجان فردا؛ سومین سه شنبه های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با سرکشی مدیرعامل منطقه از شرکت راشین کویر آغاز شد.
این شرکت در زمینه تولید، بسته بندی و صادرات خشکبار فعالیت می کند و ۵۰ نفر نیروی «زن سرپرست خانوار» در آن مشغول به کار هستند.
تعهدات ارزی و سرمایه در گردش عمده مشکلاتی بود که از سوی مدیرعامل شرکت مطرح شد.
دومین بازدید مدیرعامل منطقه، مرکز دیتاسنتر (ماینینگ) بود.شرکتی که از ۲۵۰ نفر اشتغالزایی، ۱۱۰ نفر تعدیل نیرو دارد.
چینی ها برای این شرکت ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند و در حال حاضر با ظرفیت ۱۴۰ مگاوات قرارداد با شبکه سراسری برق منعقد شده، اما به دلیل کمبود گاز برای نیروگاه ها و در نتیجه کمبود برق، از اول خرداد تا ۳۱ شهریور تعطیل است و به درخواست شورای عالی امنیت ملی، مجددا از ۱۵ آذر تا ۱۵ اسفند دستور تعطیلی و وقفه در فعالیت مراکز تولید رمز ارز صادر شده است و علت تعدیل نیرو نیز همین موضوع است.
اهمیت ارز دیجیتال در سال های اخیر بیش از پیش در حال افزایش است.
این موضوع در زمان شیوع کرونا تا کنون خرید و سرمایه گذاری در آن افزایش چشمگیری داشته است که حتی با کاهش ارزش بورس جهانی بسیاری از افراد تصمیم به سرمایه گذاری در این بخش گرفته اند.
به عبارتی، ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال در دسته بازار مالی قرار می گیرند و باعث رشد شبکه مالی و حذف واسطه ها و بهبود روند تراکنش های مالی بین کشورهای مختلف در مقیاس جهانی می شوند.
همین مسأله به شرط اینکه این بازار مورد تایید کشورهای دنیا قرار بگیرد می تواند بهترین راه حل برای دور زدن تحریم ها باشد؛ مهمترین ویژگی این پول دیجیتالی وابسته نبودن به هیچ ارگان و یا سازمان خاص است و بدون طی کردن مراحل اداری و زمانبر و پرهزینه می توان مراوده مالی نمود.
با توجه به متاورس یا همان جهان مجازی که به تازگی مورد توجه شرکت های بزرگ قرار گرفته است، این جهان مجازی ممکن است نقش مهمی در آینده ارزهای دیجیتال داشته باشد و ارزهای دیجیتال گزینه مناسبی برای پرداخت هزینه های آن هستند.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.