تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
7

خیر کثیر در خیریه کوثر | از تأمین جهیزیه برای دختران تا ساخت مسکن برای زوج‌های جوان

  • کد خبر : 2610
  • 24 بهمن 1401 - 20:24
خیر کثیر در خیریه کوثر | از تأمین جهیزیه برای دختران تا ساخت مسکن برای زوج‌های جوان
محسن اسماعیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به برپایی هفدهمین بازارچه خیریه کوثر، به تشریح فعالیت های این مجموعه از ابتدای تأسیس تاکنون پرداخت.

به گزارش #رفسنجان_فردا؛ اسماعیلی مدیرعامل خیریه کوثر رفسنجان با اشاره به اینکه نیت اصلی و بنای خیریه برای تامین جهیزیه پایه‌گذاری شد، گفت: با کمک خیران پا به کار در حوزه‌های دیگر از جمله مسکن و اشتغال هم ورود کردیم.

وی با اشاره به تشکیل تیم تحقیق خیریه کوثر اظهار کرد: گروه تحقیق خیریه با حضور در منازل نیازمندانی که متقاضی دریافت کمک‌ هستند نیازمندان واقعی را شناسایی می‌کنند و خیریه برای تأمین جهیزیه یا ارائه تسهیلات یا کمک بلاعوض اقدام می کند.

محسن اسماعیلی ادامه داد: در دو سال اخیر توجه ویژه ای به موضوع اشتغالزایی داشته ایم و تاکنون ۷۶ نفر در مجموعه خیریه کوثر با بیمه و حقوق اداره کار مشغول هستند.

وی افزود: از سال ۹۲ با راه اندازی کارگاه خیاطی، به تولید لباس مدارس و کارخانه‌ها پرداختیم و پس از آن با ایجاد کارگاه تولید دستکش با حضور ۴۰ نفر از بانوان، دستکش مورد نیاز شرکت مس را تهیه می‌کنیم.

مدیرعامل خیریه کوثر اضافه کرد: در حال ساخت مجتمع مسکونی ۴۸ واحدی هستیم که تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا سه ماه آینده در اختیار زوج‌های جوان نیازمند قرار می‌گیرد تا بین یک تا سه سال به‌صورت رایگان سکونت یابند.

اسماعیلی تصریح کرد: برای فرهنگسازی بیشتر در مردم به منظور کمک به خیریه‌ها و نهادهای امدادی به‌جای متکدیان تلاش کرده ایم و از همشهریان عزیز درخواست داریم پول خود را به خیریه‌ها بدهند تا به نیازمند واقعی داده شود.

وی تأسیس صندوق قرض‌الحسنه خیریه کوثر، راه اندازی کلینیک دندانپزشکی و خدمات‌دهی به نیازمندان تحت پوشش موسسه خیریه کوثر، آزادی ۱۳ زندانی جرائم غیرعمد و توزیع هفتگی غذای گرم را از دیگر اقدامات این مرکز عنوان کرد و گفت: از زمان شروع به کار صندوق، ۳۰۰۰ نفر از اعضای تحت پوشش خیریه از تسهیلات بدون سود بهره‌مند شده اند و در بحث اشتغال خانگی ۱۰۰ نفر از تسهیلات بهره‌مند شده اند.

برپایی هفدهمین بازارچه خیریه کوثر در رفسنجان| صرف درآمد حاصله برای نیازمندان واقعی

محسن اسماعیلی در ادامه پیرامون برپایی بازارچهزمستانی خیریه کوثر، گفت: تاکنون ۱۶ بازارچه در سطح شهر برپا شده و هفدهمین بازارچه به مدت پنج روز برگزار خواهد شد.

وی فرهنگسازی برای کمک به نیازمندان واقعی از اهداف برگزاری بازارچه خیریه عنوان کرد و افزود: تمامی اعضای بازارچه افتخاری هستند ‌و صد در صد درآمد حاصل از فروش برای کار خیر صرف می شود.

گفتنی است؛ هفدهمین دوره بازارچه خیریه کوثر با فعالیت ۵۰ غرفه شامل فروش مواد غذایی و خوراکی، صنایع دستی، مس و غیره از سه شنبه ۲۵ بهمن تا شنبه ۲۹ بهمن در محل آستان قدس رضوی برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=2610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.