تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
4

خانه خلاق و نوآوری در رفسنجان راه اندازی می شود

  • کد خبر : 5672
  • 22 آذر 1402 - 21:46
خانه خلاق و نوآوری در رفسنجان راه اندازی می شود
شورای شهر رفسنجان با پیشنهاد مرکز رشد دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) به منظور ایجاد خانه خلاق و نوآوری با هدف حمایت از کارآفرینی و کسب و کار موافقت کرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار، رئیس پارک علم و فناوری استان، معاون پژوهشی و مشاور و مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

در این جلسه دکتر کاظمی رئیس پارک علم و فناوری استان گزارشی از شرکت های دانش بنیان و شکل گیری کسب و کارهای خلاق مبتنی بر دانش و نوآوری ارائه کرد.

وی افزود: افزایش زیرساخت های فناوری و نوآوری، آینده رفسنجان را شکل می دهد و در حوزه صنایع دستی و فرهنگی بازخورد خوبی دارد.

در ادامه دکتر سمیه جعفری مشاور پارک علم و فناوری دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) اظهار کرد: از سال ۹۱ مرکز رشد شروع به کار کرد و از چهار شرکت دانش بنیان به ۱۹ شرکت تبدیل شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ کارآفرینی و ظرفیت صنایع دستی در شهرستان وجود دارد، گفت: طی بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و مشاهده ناامیدی کارآفرینان و عدم فروش محصولات، به فکر ایجاد خانه خلاق افتادیم.

دکتر جعفری تصریح کرد: الگو برداری از خانه های خلاق جهانی است و باید از خدمات و کسب و کارهایی که در سطح اجتماع هستند حمایت کنیم تا به توسعه پایدار برسیم و اشتغال زایی کنیم.

وی گفت: با راه اندازی خانه خلاق، هر کارآفرین دارای ایده در حوزه طراحی و معماری، صنایع دستی و … به شخصیت حقوقی تبدیل می شود و به فروش در سطح کشور می رسد.

دکتر جعفری ادامه داد: دانشگاه به عنوان مجری و مسئولیت اجرا و تمامی فرآیند کار را بر عهده دارد و شهرداری به عنوان نهاد عامل زیرساخت ها را آماده می کند.

رئیس شورای شهر با استقبال از راه اندازی خانه خلاق، شهر رفسنجان را غنی از استعدادهای خلاق دانست که با فراهم ساختن زمینه تبدیل ایده های خلاق به کسب و کار، وضعیت اقتصادی شهروندان بهبود می یابد.

شهردار رفسنجان نیز از اثرگذاری این شرکت ها در مرکز رشد ابراز خشنودی کرد و گفت: شهرداری با مصوبه شورای شهر برای ساخت خانه خلاق و نوآوری آمادگی دارد.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=5672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.