تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

تلاش برای تبدیل رفسنجان از شهرعبوری به شهر مقصد گردشگران/ پنج اقامتگاه بوم‌گردی به ظرفیت اقامت شهرستان افزوده می شود

  • کد خبر : 2428
  • 19 بهمن 1401 - 18:16
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رفسنجان گفت: با پیوستن این تعداد به چرخه گردشگری رفسنجان، ظرفیت تخت‌های گردشگری شهرستان افزایش می‌یابد.

به گزارش  رفسنجان فردا و به نقل از ایسنا؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری را فرصتی مناسب برای تبدیل رفسنجان از یک شهر گذری به شهری برای اقامت و بیتوته گردشگران دانست و از صدور مجوز پنج اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان خبر داد و گفت: با پیوستن این تعداد به چرخه گردشگری رفسنجان، ظرفیت تخت‌های گردشگری شهرستان افزایش می‌یابد.

حسن حسینی اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از روز سه‌شنبه تا جمعه ۲۱ بهمن‌ماه به‌مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

وی این نمایشگاه را به‌عنوان ویترین گردشگری کشور و مهمترین رویداد گردشگری کشور برشمرد و افزود: بنابراین شرکت در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای نمایش ظرفیت‌های گردشگری شهرستان رفسنجان به محافل گردشگری کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در پاویون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غرفه‌ای به رفسنجان اختصاص داده شده که این موضوع با حمایت شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و شرکت همگامان مس و با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان میسر شده است.

دعوت از فعالان گردشگری برای بازدید از نمایشگاه

حسینی از فعالان گردشگری رفسنجان و رفسنجانی های ساکن پایتخت و سایر علاقمندان برای حضور در نمایشگاه دعوت کرد و گفت: غرفه رفسنجان پذیرای فعالان گردشگری و کسانی که از شهرستان رفسنجان حضور می‌یابند خواهد بود و تلاش می‌شود خروجی مثبتی برای گردشگری شهرستان رفسنجان در این نمایشگاه رقم بزنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فرصت بسیار خوبی برای رایزنی با بزرگان گردشگری کشور به‌شمار می‌رود، یادآور شد: علاوه بر این، همکاران ما و غرفه‌داران با برخی فعالان گردشگری، آژانس‌ها و لیدرهای منتخب رایزنی می‌کنند.

حسینی تأکید کرد: در مجموع تلاش داریم که رفسنجان از یک شهر عبوری، به شهر مقصد گردشگری تبدیل گردد.

رفسنجان هنوز مقصد گردشگری نیست

به‌اعتقاد او، علیرغم تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر در این حوزه صورت گرفته اما رفسنجان هنوز مقصد گردشگری نیست و گردشگران از کریدور میمند به سمت شهداد و یا از هرمزگان وفارس به خراسان رضوی سفر می‌کنند و این گردشگری عبوری محسوب می‌شود ولو اینکه از آثار تاریخی و دیدنی رفسنجان دیدن کنند.

وی بیان کرد: تلاش داریم با برگزارکنندگان تورهای گردشگری هماهنگ شویم تا به موازات توسعه زیرساخت ها، ظرفیت‌های گردشگری رفسنجان را معرفی کرده و در صورت امکان تور آشنایی با شهرستان تعریف نماییم و ضمن آن‌که بتوانیم لیدرهای مشهور و پُرکار کشور و آژانس‌های معتبر موثر در پراکنش تورها و سایر فعالین را دعوت کنیم تا رفسنجان را ببینند و فرصتی را برای بیتوته گردشگران خود در رفسنجان بگنجانند.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=2428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.