تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
1

تقدیر مدیرکل ارشاد استان از ایجاد فضای خلاق هنری توسط شهرداری رفسنجان در سمپوزیوم‌ مجسمه سازی

  • کد خبر : 4173
  • 05 تیر 1402 - 16:58
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: فضای خلاق به وجود آمده توسط شهرداری رفسنجان و جذب هنرمندان در نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی قابل ارزش است.

به گزارش رفسنجان فردا؛ محمدرضا روحی در حاشیه بازدید از نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی رفسنجان، اظهار کرد: سمپوزیوم‌ها محل تبادل تجربیات هنرمندانی هستند که شاید در دیگر ایام سال فرصت حضور در شهری مانند رفسنجان را نداشته باشند.

وی افزود: هنرمندان در مدت زمان برگزاری سمپوزیوم با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آشنا می‌شوند که این موضوعات کمک می‌کند آثاری را برای زیست‌بوم رفسنجان خلق کنند.

روحی ادامه داد: هنرمندان از زبان هنر برای ابراز عقاید، ارزش‌ها و آداب و رسوم خود استفاده می‌کنند و بسیاری از موضوعات را در قالب هنر به مردم منتقل کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بسیاری از شخصیت‌ها، افراد بزرگ و پیشینه‌ها را می‌توانیم در قالب فضای تجسمی و مجسمه به آیندگان معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این آثار سال‌ها باقی می ماند و موضوعات فرهنگی و هنری و مفاخر شهرستان، استان و کشور منشأ خیر برای جوانان و نوجوانان می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان همکاری نهادهای فرهنگی برای برگزاری این سمپوزیوم و خلق آثار هنری را قابل تقدیر برشمرد و گفت: اهمیت شهرداری رفسنجان به این فضای هنری قابل تقدیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: سمپوزیوم مجسمه سازی می تواند بستر آموزش و مسیری برای ابراز علاقمندی جوانان، نوجوانان و کودکان به هنر شود.

روحی با دعوت از خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها برای حضور در فضای سمپوزیوم، عنوان کرد: این بازدید برای جذب جوانان، نوجوانان و کودکان به هنر ایجاد انگیزه خواهد کرد تا در آینده به مجسمه‌سازی روی آورند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نقاط مثبت نخستین سمپوزیوم رفسنجان را زیاد دانست و تأکید کرد: کارهایی که با تولید و فرهنگ‌سازی همراه است، ارزشمندند.

وی یادآور شد: فضای خلاق به وجود آمده توسط شهرداری رفسنجان و جذب هنرمندان قابل ارزش است و امیدواریم با همت مسئولین، این اقدامات جذاب و شیرین تداوم یابد.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=4173

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.