تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

تفاهم منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و بخشداری مرکزی در حوزه سرمایه گذاری

  • کد خبر : 779
  • 27 اسفند 1400 - 19:36
مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان از انعقاد تفاهم نامه منطقه با بخش مرکزی درحوزه سرمایه گذاری خبر داد.

به گزارش رفسنجان فردا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در دیدار روز یکشنبه مهندس علینقی زاده بخشدار مرکزی رفسنجان اظهار کرد: در بازه زمانی ۶ ماهه بالغ بر ۱۶ واگذاری و درخواست سرمایه گذاری در منطقه ویژه رفسنجان داشتیم.

وی به سرمایه گذاری های شرکت مس شامل نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، مواد شیمیایی، بخشی از پالایشگاه و… اشاره و از آن به عنوان یک کار بزرگ یاد کرد و ادامه داد: در کنار ایجاد زیرساخت های سرمایه گذاری در منطقه، نگاه به بازارهای فروش هم داریم.

بهرامشاهی همچنین به برگزاری جلسات متعدد با سرمایه داران رفسنجانی اشاره و ابراز کرد: بیش از ۶۰ فرصت سرمایه گذاری توجیه پذیر ازجمله ظرفیت های مس در رفسنجان شناسایی و احصاء کردیم که به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه در گردش مردم در روستاها خیلی بالاست و بهترین شکل سرمایه گذاری، با توجه به مزایا در منطقه ویژه است.
بهرامشاهی عنوان کرد: در صدد هستیم طرحی با کمک بخشداری در روستاها پیاده کنیم و با سرمایه داران روستاها صحبت کنیم و طرح ها را معرفی و توجیه کنیم که نسبت به سرمایه گذاری ورود کنند.

بهرامشاهی در همین رابطه بیان داشت: با محوریت بخشداری تفاهم نامه ای تنظیم و در روستاها طرح هایی بررسی و با استفاده از مدارس متروکه طرح های اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم که ضمن ایجاد اشتغال، روستاها هم آباد شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عنوان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تا کنون بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی شده که در آینده بالای ۱۰ هزار نفر می توانیم در منطقه اشتغال ایجاد کنیم.

بهرامشاهی اضافه کرد: بحمدالله سال ۱۴۰۱ آماده کار جهادی هستیم به گونه ای ریل گذاری کنیم که ضمن افزایش زیرساخت ها، سهولت سرمایه گذاری بیش از پیش رقم بخورد و مدیران بعدی روی همین ریل حرکت کنند و منطقه را پیش ببرند.

وی در خصوص رایزنی برای طرح های خودروهای الکتریکی یا فروسیلیسم گفت: در صورت رقم خوردن این سرمایه گذاری قصد داریم ۳۰ درصد سهام آن را به مردم واگذار کنیم.

بهرامشاهی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: طی مدت ۶ ماه با برگزاری برنامه سه شنبه های صنعتی مشکلات واحدهای تولیدی منطقه را احصاء کردیم و در حوزه شهرستانی، استانی و کشور نسبت به حل آن پیگیری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: رانت و فساد خط قرمز ما بوده و برای سرمایه گذاری از تمام فرصت ها و امکانات استفاده می کنیم.

علینقی زاده بخشدار مرکزی رفسنجان هم اظهار داشت: پول های سرگردان زیادی در رفسنجان داریم و باید به سمتی برویم مردم سهامدار باشند و سود سرمایه گذاری به مردم خودمان برسد.

وی به فعالیت های منطقه اشاره کرد و بحث آموزش را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: می توانیم با بازدید گروه هایی از سرمایه داران از منطقه ضمن معرفی منطقه انگیزه سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

بخشدار مرکزی رفسنجان با بیان اینکه ۱۰۰ دهیاری و شورا در بخش مرکزی داریم که دارای اعتبار هستند، افزود: ما حاضریم شرکت سرمایه گذاری با استفاده از سرمایه های خرد تأسیس کنیم و با الگویی که در خصوص شرایط بازار و تضمین خرید از سوی منطقه معرفی می شود نسبت به سرمایه گذاری همکاری کنیم.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.