تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
7

بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان برگزار شد

  • کد خبر : 1810
  • 01 دی 1401 - 14:54
نشست بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه با حضور حجت الاسلام عسکری امام جمعه محترم رفسنجان، روسای حوزه های علمیه و نمایندگان دانشگاهای شهرستان رفسنجان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان برگزار شد

به گزارش رفسنجان فردا، نشست بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه با حضور حجت الاسلام عسکری امام جمعه محترم رفسنجان، روسای حوزه های علمیه و نمایندگان دانشگاهای شهرستان رفسنجان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان برگزار شد.

دکتر قدیری ریاست دانشگاه آزاد واحد رفسنجان ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و شهادت دکتر مفتح گفت: در بحث وحدت حوزه و دانشگاه زمینه های وحدت زیادی وجود دارد که بارزترین آن بحث آموزش و پژوهش می باشد که بین حوزه و دانشگاه مشترک است. هم در حوزه و هم در دانشگاه بحث استاد و دانشجو یا طلبه مطرح است.
وی گفت: دو جریان علمی و تحصیلی در کشور وجود دارد که جریان اول حوزه هست که در خدمت ارزشها و اعتقادات و مسائل دینی جامعه می باشد و جریان دیگر دانشگاه‌ها هستند که در خدمت نیازهای جامعه حرکت می کنند و هر دو جریان نقش آفرین در امور کشور بوده اند و باید این دو با نشست هایی مسائل و مشکلات روز جامعه را بازگو کنند و تلاش برای رفع آن انجام دهند و فاصله بین حوزه و دانشگاه را کمتر کنند.
در ادامه حجت الاسلام عسکری امام جمعه محترم رفسنجان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت دکتر مفتح گفت: دکتر مفتح هم در دانشگاه تا مقطع دکتری و هم در حوزه تا مدرک آیت اللهی تحصیل کرده اند و در روز شهادت ایشان بحث وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد.
وی گفت: دانشگاه و حوزه هر کدام رشته های تخصصی خود را کار میکنند و تلاش میکنند که نیازهای جامعه را برطرف کنند.
وی افزود: در این مراکز باید باید نیاز های علمی جامعه به طور جدی مطرح و پاسخ داده شود.
در ادامه اساتید و نمایندگان حوزه و دانشگاه به صورت گفتگو محور به بررسی مسایل روز پرداختند.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=1810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.