تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

برگزیدگان «جایزه کتاب سال استان کرمان» معرفی شدند

  • کد خبر : 5618
  • 29 آبان 1402 - 19:11
برگزیدگان «جایزه کتاب سال استان کرمان» معرفی شدند
در این مراسم ۳۸ کتاب از مجموع ۱۵۴۲ کتاب رسیده به دبیرخانه، کتاب سال استان معرفی و از صاحبان این آثار ارزشمند تجلیل شد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مراسم بیست‌ و دومین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان با حضور مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، معاون فرمانداری رفسنجان و جمعی از اهالی کتاب و فرهنگ استان کرمان امروز، ۲۸ آبان ماه در محل سینما آزادی سرچشمه برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با قدردانی از مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و روابط‌عمومی مجتمع برای حمایت از حوزه فرهنگ و هنر و میزبانی این رویداد، اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و حتی غیر فرهنگی مسئولند.

محسن روحی افزود: کتاب معجزه دین ماست و قطعا کسب دانش از مهمترین دلایل کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: یکی از ویژگی‌های خوب شهید سلیمانی در کنار سایر ویژگی‌های بارزش، علاقه وافر به کتابخوانی است و بسیاری از یادداشت‌هایی که در کتاب‌ها داشتند، کتاب‌هایی بوده که در میدان نبرد آنها را مطالعه کرده است.

روحی بیان کرد: امسال در جشنواره ملی پایتخت کتاب ایران شهرستان رابر در میان ۱۲ شهر کاندیدای پایتخت کتاب ایران بود و در حال برنامه‌ریزی هستیم سال آینده رفسنجان و سیرجان را به‌عنوان دو شهر کاندیدای پایتخت کتاب ایران معرفی کنیم.

به گفته وی، در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب سال گذشته دهبکری و امسال نصرت آباد سیرجان در کشور انتخاب شدند.

روحی با بیان اینکه در هفته کتابخوانی ۹ نمایشگاه کتاب در استان کرمان در حال برگزاری است، گفت: نمایشگاه کتاب بزودی در سرچشمه رفسنجان برگزار می‌شود.

وی از فعالیت ۳۰۰ کتابخانه زیرپوشش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان خبر داد و گفت: یکی از موضوعاتی که دنبال می‌کنیم در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است. ما در این کانون‌ها ۳۰۰ کتابخانه داریم و کار ترویج فرهنگ مطالعه را در دستور کار دارند و نیز برای معرفی، شنبه‌های کتاب را داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: رشد ۳۵ درصدی شاخص کتاب را در استان کرمان داریم و کرمان هر ساله در جشنواره کتاب رضوی شرکت می‌کند که در این راستا ۸۰ هزار نفر سال گذشته حضور یافتند. همچنین در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی در طرح نذر حاج قاسم تاکنون مردم استان کرمان بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها اهدا کردند.

کتاب و کتابخوانی همواره مورد حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

مدیر روابط‌ عمومی و خدمات‌ اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: بحث کتاب و کتابخوانی همواره در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مورد پشتیبانی جدی و ویژه قرار گرفته و قرار دارد.

دکتر مسلم علی‌مهدی بااشاره به اقدامات مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در سال‌های اخیر، عنوان کرد: رونمایی از کتاب‌های مختلف، حمایت مستمر از ناشران و مولفان، حمایت از چاپ آثار فاخر کتاب، برگزاری نمایشگاه سالانه کتاب، برگزاری نشست‌های «یک مولف، یک کتاب» با حضور مولفان ملی و استانی از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه کتاب‌خوانی در کشور نسبت‌ به دنیا، یادآور شد: برگزاری چنین مراسمی و فرهنگ‌سازی کتاب و کتابخوانی قطعاً تاثیر گذار خواهد بود. ضمن این‌که در سال‌های اخیر بواسطه فراگیر شدن ابزارهای ارتباطی جدید از عالم معنا فاصله گرفتیم و یکی از نتایج آن عدم رغبت مردم به کتابخوانی است.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=5618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.