تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

برای نخستین‌بار در کشور، شهرداران دهه هشتادی برای محلات رفسنجان معرفی شدند

  • کد خبر : 5911
  • 17 بهمن 1402 - 22:00
برای نخستین‌بار در کشور، شهرداران دهه هشتادی برای محلات رفسنجان معرفی شدند
معاون هنری شهرداری رفسنجان گفت: در طرح پویش رقابتی «شهردار شو» ویژه متولدین دهه هشتاد، ۷۳ شهردار محله انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مراسم معرفی و ابلاغ حکم شهرداران دهه هشتادی رفسنجان در قالب پویش «شهردارشو» با حضور شهردار، شورای معاونین و شهرداران دهه هشتادی محلات رفسنجان برگزار شد.

شهردار رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: در پویش رقابتی شهردارشو با انتخاب شهرداران محله، برنامه‌ها و ایده‌های آنها به تصویب شورای محله می‌رسد و اجرایی خواهند شد.

مهندس مجید کهنوجی با تشکر از معاونت هنری در اجرای پویش رقابتی «شهردار شو» بیان کرد: فعالیتی که شما شهرداران محله بر عهده گرفتید، باید جدی گرفته شود چرا که فعالیت شما در جایگاه شهردار است.

وی با اشاره به ساماندهی ۴۱ محله در پویش شهردارشو، بیان کرد: شهرداران محلات می‌توانند در حوزه معماری، شهرسازی و زیباسازی، طراحی بوستان، موضوعات فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و هنری، بافت‌های تاریخی و بافت فرسوده، ساماندهی اتباع، معتادین متجاهر و … ایده ارائه دهند.

کهنوجی با بیان اینکه شورای محله حکم شورای شهر را دارد، گفت: شهردار محله معاونین خود را انتخاب می‌کند و با ارائه طرح و ایده‌ها و مشخص شدن مبلغ بودجه، برنامه‌هایش توسط شورای محله مصوب خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی‌که ایده و طرح‌های شهرداران محله در محلات اجرایی می‌شود، هم برای آینده ماندگار خواهد شد و هم‌چنین این فعالیت‌ها در افزایش اعتماد به نفس نوجوانان و گرفتن مسئولیت برای آینده موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: نوجوانان و کسانی که به یک مرحله مسئولیت می‌رسند، به‌واسطه پشتوانه فعالیت‌هایی است که در گذشته برعهده گرفتند و انجام دادند.

شهردار رفسنجان عنوان کرد: در حکومت اسلامی مردم خودشان باید کار انجام دهند؛ زمانی که فعالیتی با مشارکت مردم انجام می‌شود برکات خاص خود را دارد. یکی از مزیت‌های پویش شهردارشو این است کار به‌وسیله خود مردم محله انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۱ محله با انتخاب شهرداران محله و معاونین کارهایی که در سطح شهر برای مردم در محله انجام می‌شود، درگیر هستند و این نوعی حکمرانی مردم نیز هست.

دکتر حسینی معاون هنری شهرداری نیز افزود: جسارت دهه هشتادی‌ها برای حضور و ثبت‌نام در پویش «شهردار شو» قابل تحسین و تقدیر است.

وی با تقدیر از پیگیری نوجوانان در مسابقات شهردار شو، گفت: ۵۶ جلسه مصاحبه به صورت فشرده برگزار شد و در نهایت با نظر شورای محلات، ۷۳ شهردار دختر و پسر دهه هشتادی برای محلات رفسنجان انتخاب شد.

حسینی بیان کرد: شهرداران محلات تاکنون چند چالش را پشت سر گذاشتند و اکنون چالش تیم‌سازی در راستای مدیریت مشارکتی را در پیش‌رو دارند که پس از معرفی تیم شهردار محله، کلاس‌های آموزشی برای آنان برگزار می‌شود.

گفتنی است طرح پویش رقابتی «شهردار شو» برای متولدین دهه هشتاد در محلات برای نخستین‌بار در کشور بود که در رفسنجان به همت معاونت هنری شهرداری اجرا شد.

مدیریت مشارکتی، توانمندسازی، کار تشکیلاتی، آموزش فعالیت‌های شهروندی، یادگیری کار جمعی، آشنایی با وظایف شهرداری و فراهم آوردن فرصت مدیریت برای دهه هشتادی‌ها در فضایی کاملاً واقعی اهم اهداف این طرح است.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=5911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.