تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
5

بازدید از اولین کارخانه تخصصی تولید بتن پیش‌تنیده در کشور و مخازن اسید مس رفسنجان

  • کد خبر : 751
  • 03 اسفند 1400 - 14:26
بازدید از اولین کارخانه تخصصی تولید بتن پیش‌تنیده در کشور و مخازن اسید مس رفسنجان
در هشتمین سه‌شنبه‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از کارخانه بتن پیش‌تنیده و مخازن اسید مس بازدید شد.

به گزارش رفسنجان فردا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، در هشتمین سه‌شنبه‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه از دو واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد.
کارخانه تولید بتن‌های پیش‌تنیده با ظرفیت سه‌هزار متر در روز نخستین واحد تولیدی بود که مورد بازدید قرار گرفت.
محسن اکبری یکی از مدیران این واحد تولیدی اظهار کرد: تولیدات ما با دانش تخصصی و بومی همراه است و به کل کشور صادر می‌شود.
وی این کارخانه را اولین در کل کشور پس از انقلاب دانست و افزود: پیش از انقلاب مجموعه‌ای توسط آلمانی‌ها در کشور فعالیت داشته، اما ما سال ۱۳۹۷ به‌عنوان اولین هلدینگ با دانش تخصصی و بومی را در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان راه‌اندازی کردیم و پس از این واحد، در اردبیل، اشتهارد و لوشان اقدام به تولید این محصول شده است.
اکبری با ذکر این مطلب که تنها تولیدکننده بتن‌های پیش‌تنیده جنوب‌شرق در این منطقه است، عنوان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ورود کردیم و محصولی با کیفیت، استاندارد و مقاوم تولید می‌کنیم که قیمت آن نسبت به تیرچه‌های خرپایی ارزان‌تر است.
وی از نیاز سه میلیارد تومانی برای سرمایه در گردش یاد کرد و ادامه داد: اگر سرمایه‌گذار به مجموعه ما ورود کند، طی یک سال و نیم بازگشت سرمایه خواهد داشت.
با توجه به طرح اقدام ملی مسکن این واحد تولیدی یک ظرفیت خوب در حوزه زیرساخت این طرح بوده که بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ضمن دعوت از این واحد تولیدی برای شرکت در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان، تصریح کرد: محصولات این مجموعه باید معرفی شود و در خصوص سرمایه در گردش نیز از گفت‌وگو با سرمایه‌گذارانی که می‌توانند این مجموعه را یاری کنند، خبر داد.
در ادامه مخازن اسید مس رفسنجان مورد بازدید قرار گرفت.
طی سخنانی که در این بازدید مطرح شد، چنانچه مشکل برق این مجموعه برطرف شود، سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ قابل بهره‌برداری خواهند بود.
امروز همچنین از شرکت فرومولیبدن کویر وابسته به صندوق بازنشستگی مس هم که خارج از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان است، بازدید شد.
در جلسه‌ای که در حاشیه این بازدید برگزار شد، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان رویکرد جدید شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور در افزایش مزیت‌ها و ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در این مناطق را یادآور شد.
بهرامشاهی خاطرنشان کرد: در شهرستان رفسنجان نسبت به شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقدام چندانی صورت نگرفته است، اما طی چهار ماه اخیر، ۲۰۰ طرح بررسی کردیم که ۶۰ طرح مربوط به صنایع مورد نیاز مس است و مطالعات آن در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.