تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

انقلاب اسلامی، هنر را حیاتی‌ترین شاخص زندگی انسان می‌داند

  • کد خبر : 1058
  • 29 تیر 1401 - 16:03
دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره ستاره‌های صحنه در رفسنجان و سرچشمه، پیامی صادر کرد.

به گزارش رفسنجان فردا، متن پيام دکتر محمدمهدی اسماعيلی به اين شرح است:

«انقلاب اسلامی ایران خیزشی برخاسته از دل فرهنگ و هنر و مبتنی بر ایده هنر متعالی است و از آنجا که هنر را حیاتی‌ترین و ضروری‌ترین شاخص زندگی انسان می‌داند، پرورش هنرمندان متعهد و خلق هنر مبتنی بر زیباشناختی و تبیین مفاهیم ناب را در دستور کار خود قرار می‌دهد و براساس جهان‌بینی و فرهنگ اسلامی- ایرانی، هنر اسلامی را که مجموعه‌ای از هنرهای آمیخته با مفاهیم ناب دینی است پایه‌گذاری می‌کند. بدون شک رویدادهای فرهنگی و هنری همچون جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای تبیین این حقیقت‌های متعالی است تا پیام جهانی هنر و فرهنگ این سرزمین را عرضه کنند. جشنواره ستاره‌های صحنه نیز علاوه بر به دوش کشیدن این رسالت بزرگ، فرصتی نیکو برای تعامل بیشتر و بهتر هنرمندان صحنه کشور با یکدیگر و با هنرمندان کشورهای مسلمان فراهم می‌آورد تا با بهره‌گیری از بستر هنرهای صحنه‌ای، تاریخ و جغرافیا و قابلیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، صنعتی و اقتصادی و شاخص‌های آیینی و انقلابی دیار کریمان را مرور کنند و سفیران امانتداری برای انتقال قابلیت‌های ملک سلیمانی، پایتخت مقاومت جهان اسلام و اندیشه‌های ناب سردار دل‌ها باشند.
امید است که پنجمین دوره جشنواره ستاره‌های صحنه در ادامه مسیر چندساله‌اش به اهداف ارزشمند خود در زمینه توسعه مهارت‌های فردی و جمعی هنرمندان صحنه و تاثیر آن بر ارتقای روحیه نشاط و شادابی مردم دست یابد و توفیق رفیق راه دست‌اندرکاران برگزاری آن شود.»

گفتنی است پنجمين دوره جشنواره بين‌المللی ستاره‌های صحنه، همراه با اجراهای مردمی، از ۲۹ تا ۳۱ تيرماه جاری در رفسنجان و سرچشمه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=1058

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.