تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
4

امسال بحران اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت

  • کد خبر : 3321
  • 07 فروردین 1402 - 10:43
امسال بحران اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت
حجت الاسلام جلالی گفت: مقاومت ایران در ۴۵ سال جواب داد و سختی ها و مشکلات معیشتی رو به اتمام است و امسال بحران اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش رفسنجان فردا, نماینده رفسنجان در جمع خبرنگاران از پیگیری برای رفع مشکلات معیشتی در سال جدید خبر داد و سال ۱۴۰۲ را سالی استثنایی برای جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: مقاومت ایران در ۴۵ سال جواب داد و سختی ها و مشکلات معیشتی رو به اتمام است و امسال بحران اقتصادی را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر قدرت از اتحادیه اروپا به آسیا منتقل شده است، اظهار کرد: آمریکایی ها فهمیدند که جنگ و خونریزی در لینان و سوریه و افغانستان راه به جایی نخواهد برد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: آمریکا رتبه اول علمی دنیا و عنوان ابرقدرتی در جهان را از دست داده است و رتبه اول به چین تعلق گرفت و قدرت از آمریکا و اروپا به آسیا منتقل شد.

حجت الاسلام دکتر جلالی با اشاره به اینکه طبق بیانات رهبری، جمهوری اسلامی ایران جایگاه خود را در نظم نوین جهانی پیدا کرده است، تصریح کرد: مثلث روسیه، چین و ایران به عنوان محور مقاومت تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این سالها ایران تنها کشوری است که مقابل آمریکا کوتاه نیامد و هیچ گونه مسامحه ای نداشته است، چین و روسیه بعنوان دو همکار و همراه برای جمهوری اسلامی در صدد تسهیلگری و برداشتن موانع برای جمهوری حاضر شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تعامل با همسایگان را از عمده برنامه های دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: پایان مذاکرات همسایگان با مصر است و البته اتحادیه اروپا هم مذاکراتی را در آلمان آغاز کرده و اکنون در آلمان در حال مذاکره با سه کشور اروپایی هستیم.

نماینده مجلس در ادامه آغاز مذاکره روسیه با جهان عرب را پیروزی یزرگی دانست که نویدبخش شکوفایی اقتصادی خواهد بود و گفت: کارهای خوبی در دولت و کشور انجام شده اما هنوز سر سفره مردم نرفته است و تفاهم نامه های منعقد شده با چین و روسیه امسال ثمر می دهد.

وی با تمجید از اقدامات صورت گرفته در دولت و تخصیص اعتبار برای بیمه شدگان، از انعقاد قرارداد برای پایداری وضعیت انرژی در کشور ابراز امیدواری کرد و از رفع کمبودها در این حوزه خبر داد.

حجت الاسلام جلالی هم چنین از تمرکز در حوزه های خودرو، انرژی، ارز و دلار و ارزش پول ملی، مسکن، عفاف و حجاب و ساماندهی فضای مجازی در یک سال باقی مانده از عمر مجلس خبر داد.

وی ایجاد ثبات و پایداری در خودروسازی و تولید مازاد سالیانه را تحسین کرد و افزود: امیدواریم با هماهنگی های صورت گرفته در بحث حجاب و عفاف به نتایج مطلوبی برسیم و در حوزه مسکن و ارز نیز برنامه ریزی های لازم انجام شود.

نماینده رفسنجان و انار از بازگشت بیش از سه هزار کارخانه به چرخه تولید اابراز امیدواری کرد و گفت: خدا را شاکریم که لطف خدا شامل رفسنجان شده و امیدواریم با حمایت مسئولین از کشاورزان، از بروز خسارت های ناشی از سرمازدگی جلوگیری شود.

وی شعار رهبری در سال ۱۴۰۲ را آخرین زنجبره اقتصادی از سلسله شعارهای اقتصادی از سال ۱۳۸۴ عنوان کرد و گفت: تلاش برای تحقق شعار سال در گذشته انجام شده و اکنون انگیزه ها بیشتر شده و اگر نقدینگی به سمت چرخه تولید برود، تورم کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=3321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.