تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
4

الهامی گزینه رو به‌ جلو باشگاه مس رفسنجان

  • کد خبر : 4102
  • 31 خرداد 1402 - 15:12
با معرفی گزینه‌های سرمربیگری باشگاه صنعت مس رفسنجان بازخوردهای متفاوت و قیاس و تطبیق متعددی مابین سرمربی پیشین این تیم با گزینه‌های معرفی‌شده از سوی اهالی رسانه و هواداران این تیم در فضای مجازی و رسانه‌ای صورت پذیرفته است.

به گزارش رفسنجان فردا؛ شرکت صنایع مس ایران مبنی بر استفاده نکردن از مربی خارجی و عدم توافق سرمربی پیشین با تیم مس رفسنجان بااینکه گزینه اول این تیم محمد ربیعی بود، مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان را مجاب کرد که با گزینه‌های بدون تیم لیگ برتر که از رزومه درخشانی برخوردار بودند وارد مذاکره شود.

انتخاب جواد نکونام به‌عنوان سرمربی تیم استقلال تهران و تائیدیه شرکت صنایع مس ایران کلاف سردرگم نیمکت تیم مس رفسنجان را تا حدودی بازخواهد کرد و ساکت الهامی را به‌عنوان دومین سرمربی تیم مس رفسنجان در لیگ برتر فوتبال ایران خواهد رساند.

اکثر کارشناسان و صاحب‌نظران فوتبال ایران و بازیکنانی که زیر نظر ساکت الهامی قرار داشته‌اند بدون شک او را یکی از فنی‌ترین و تاکتیکی‌ترین سرمربیان فوتبال ایران می‌دانند که بیلان و راندمان کاری او خود بیانگر این ادعا است.

گزینش ساکت الهامی به‌عنوان سرمربی مس رفسنجان گزینه‌ای روبه‌جلو از سوی حسین پورمحمدی مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان نسبت به سرمربی پیشین این باشگاه به‌حساب می‌آید زیرا با نگاهی کوتاه و گذرا به تصدیق هر دو سرمربی خواه به‌عنوان بازیکن و مربی پی به این حقیقت می‌توان برد.

ساکت الهامی جزو معدود مربیان فوتبال ایران است که دوران مربیگری خود را در کنار بزرگانی نظیر ناصر حجازی، فیروز کریمی، یحیی گل محمدی و صمد مرفاوی سپری کرده است و تا بدین جا در مقابل تمامی مربیان فوتبال ایران طعم شیرین پیروزی را چشیده است.

نقطه عطف دوران مربیگری ساکت الهامی دو قهرمانی جام حذفی در فوتبال ایران است که هر دو قهرمانی با شکست تیم بزرگ استقلال یکی در فینال و دیگری در نیمه‌نهایی به‌دست‌آمده است که تیم صنعت مس رفسنجان با مربی پیشین تابه‌حال موفق به شکست دو تیم سرخابی فوتبال ایران نشده است. ازآنجا قهرمانی‌های الهامی حائز اهمیت است که این مربی با دو تیم نساجی و تراکتور که از ستاره‌های آن‌چنانی برخوردار نبودند توانست دو بار دست استقلال مدعی را از قهرمانی دور کند.

بدون تردید ساکت الهامی به‌مانند دیگر سرمربیان فوتبال ایران دارای نقاط ضعفی است که البته در فوتبال غیرحرفه‌ای ایران امری طبیعی است زیرا تا زمانی که وی ای آر به فوتبال ایران اضافه نشود، واخواهی و انتقاد به داوری باعث محرومیت و زیر سؤال بردن کارنامه هر مربی موفقی خواهد بود.

به قلم: مسلم خیرخواه

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=4102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.