تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6

افزایش حق پرستاری سازمان بهزیستی جهت تقویت خانواده‌های دارای معلول/ تخصیص کمک بلاعوض مسکن معلولان

  • کد خبر : 1789
  • 27 آذر 1401 - 19:42
افزایش حق پرستاری سازمان بهزیستی جهت تقویت خانواده‌های دارای معلول/ تخصیص کمک بلاعوض مسکن معلولان
محمد قادری گفت: دولت مصوب کرد حق پرستاری برای سازمان بهزیستی افزایش یابد و برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا، چنانچه زمینی چه در پهنه روستا و چه در پهنه شهر مشخص شود، سازمان بهزیستی در شهر ۲۰۰ میلیون تومان و در روستا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کند.

به گزارش رفسنجان فردا، رئیس سازمان بهزیستی کشور که به دعوت حجت الاسلام جلالی امروز به رفسنجان سفر کرد در جلسه بررسی مشکلات و مسائل بهزیستی  گفت: سازمان بهزیستی یک مجموعه گسترده‌ از وظایف و کارهاست که به عدد هر سالی که به عمر سازمان بهزیستی افزوده شده موضوعات جدیدی مطرح و به عنوان وظایف کاری بهزیستی می‌دانند.

محمدقادری ادامه داد: سازمان بهزیستی قائدتا موضوع معلولان را پیگیری می‌کند و اگر در خصوص نگهداری افراد دارای معلولیت به‌ویژه افرادی که دچار مشکلات روانی مزمن هستند نیاز به گسترش مراکز است موضوع را به استان ارائه کنید و استان مطرح کند ما ظرفیت‌سنجی کرده و مجوز صادر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان بهزیستی این است که بتوانیم خانواده‌ها را تقویت کنیم و خانواده یکی از اعضای خود را که دارای مشکل و معلولیت است نگهداری کند، افزود: طی دو، سه هفته پیش دولت مصوب کرد حق پرستاری برای سازمان بهزیستی افزایش یابد. حق پرستاری ملاحظات و اولویت هایی دارد که ابتدا به افراد ضایعه نخاعی و بسترگرا و بعد معلولیت‌های چندجانبه تعلق می‌گیرد.

محمدقادری با ذکر این مطلب که اگر به هر شهری که کمپ ماده ۱۶ داشته باشد آن شهر موفق است یا خیر، گفت: آن شهر غیرموفق است چراکه ما باید مشکلات را داخل خانواده‌های خودمان مدیریت کنیم. اما ما حمایت می‌کنیم و پاسخ به حمایت‌طلبی مردم موضوع اساسی در سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به بحث مسکن معولان پرداخت و بیان داشت: خانواده‌های دارای دو معلول به بالا چنانچه زمینی چه در پهنه روستا و چه در پهنه شهر مشخص شود، سازمان بهزیستی در شهر ۲۰۰ میلیون تومان و در روستا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: در خصوص اشتغال موضوع تبصره ۱۶ و ۱۸ را داریم که تبصره ۱۸ هنوز در دولت شروع نشده و تبصره ۱۶ هم مدتی‌ است شروع شده و پیشرفت فیزیکی تقریبا مناسبی دارد که جهش آن معمولا از سه ماه پایانی سال است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع معتادان متجاهر بر عهده بهزیستی و شهرداری است که وظیفه بهزیستی صرفا صدور مجوز ، نظارت و پایش است و اگر نیاز به یک مرکز ماده ۱۶ در شهرستان رفسنجان است، با تأیید استان در کمیته ماده ۱۶ کشوری تأییدیه صادر شود.

محمد قادری ابراز کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر حتما باید پای کار باشد و مشارکت خیران هم به کمک سرانه‌ها بیاید.

وی در ادامه گفت: اگر فرد معلول جسمی حرکتی فاقد ویلچر است هیچ مشکلی وجود ندارد و ویلچر به اندازه کافی وجود دارد. در خصوص جهیزیه معلولان و کمک به ازدواج آسان نیز بهزیستی اعلام حمایت می‌کند.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=1789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.