تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
2

افزایش تولید مرغ در رفسنجان

  • کد خبر : 5850
  • 07 بهمن 1402 - 10:39
فرماندار رفسنجان گفت: در یک ماه اخیر 885 هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ در شهرستان انجام شد که رکورد بی نظیری به ثبت رسیده است.

به گزارش رفسنجان فردا، مهندس حسین رضایی در جلسه وبیناری ستاد تنظیم بازار که همزمان با استانداری و سایر فرمانداری های شهرستان های استان برگزار شد افزود: تأمین گوشت مرغ، گوشت قرمز، میوه و دیگر کالاهای اساسی یکی از اهداف اساسی در دستور کار است و امیدواریم بتوانیم نیازهای جامعه را به خوبی تأمین کنیم.
فرماندار رفسنجان بیان کرد: در رفسنجان بیش از ۱۶۰ واحد پرورش مرغ و ۲ اتحادیه مرغداران فعالیت می‌کنند و بالای یک سوم مرغ استان کرمان در این شهرستان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: در تأمین گوشت مرغ، در رفسنجان طی یک ماه اخیر بیش از ۸۸۵ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که روند افزایشی نسبت به ماه های قبل داشته و رکوردی بی نظیر است و قصد داریم در تعاونی مرغداران این تولید را به بالای یک میلیون قطعه جوجه ریزی افزایش دهیم.
رضایی بیان کرد: با توجه به اینکه در تولید مرغ استان کرمان پیشتاز هستیم اما هنوز هم استان نیاز به این نوع گوشت دارد و در مواقعی از زمان از نقاط دیگر کشور هم واردات مرغ به استان انجام می شود تا نیاز مردم برطرف شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه به ماه های مبارک رمضان و ایام عید نوروز نزدیک می شویم نیاز است تولید و ذخیره سازی مرغ انجام شود تا با مشکل کمبود مرغ مواجه نشویم.
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این وبینار اظهار کرد: پیگیر تأمین گوشت مرغ و گوشت قرمز هستیم تا مردم با کمبود این کالاهای اساسی روبرو نشوند.
وی افزود: در تأمین گوشت مرغ جوجه ریزی خوبی انجام شده و باید به سمتی برویم که بی نیاز از استان های دیگر شویم لذا واحدهای مرغداری راکد را باید راه اندازی کرد.
فداکار ادامه داد: هم مصرف مرغ و هم تولید آن در استان بالا رفته و از تولیدکنندگان مرغ تقاضا داریم که کار را به خوبی پیش ببرند و در تولید تعلل نداشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: مجوز خروج دام به هیچ عنوان از استان توسط جهاد کشاورزی صادر نشود.
استاندار کرمان گفت: گوشت قرمز، مرغ ، میوه و غیره از کالاهای اساسی مردم هستند که باید به وفور در بازار عرضه شود و نباید در عرصه خدمت رسانی به مردم، بازار دچار التهاب شود.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=5850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.