تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
2

اردوی راهیان پیشرفت اساتید دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان از واحدهای صنعتی کرمان  

  • کد خبر : 5695
  • 02 دی 1402 - 21:42
اردوی راهیان پیشرفت اساتید دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان از واحدهای صنعتی کرمان   
اردوی راهیان پیشرفت و بازدید از شهرک صنعتی سدید کرمان و شتاب دهنده کایت ماهان ویژه اساتید با همکاری کانون بسیج اساتید دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

به گزارش رفسنجان فردا، با برگزاری این اردوی یک‌روزه، دانشگاهیان از نزدیک در جریان ظرفیت ها، دستاوردها و محصولات تولیدی شرکت دانش بنیان پنگان الکترونیک، شرکت تولیدی لنت کاوه در شهرک صنعتی سدید کرمان و شتاب دهنده کایت در ماهان قرار گرفتند.

جوانان مسجد امام حسین (ع) کرمان که از توانایی های علمی و مهارتی بالایی برخوردار بودند که ۱۰ سال پیش یک شهرک صنعتی با استفاده از ظرفیت جوانان کرمانی ایجاد کردند و این شهرک نوپا به نام سدید نامگذاری شد.

شهرک صنعتی سدید در شهر کرمان، نخستین شهرک صنعتی در جنوب شرق کشور که تماماً با سرمایه گذاری بخش خصوصی شکل گرفته و محلی برای فعالیت و اشتغال ده‌ها جوان فعال و خلاق کرمانی است در سال ۹۴ تاسیس و در سال ۹۷ به بهره برداری رسیده است.

در سال ۹۸ شهرک صنعتی سدید به عنوان شهرک نمونه کشوری انتخاب شد. این شهرک به منظور ایجاد اشتغال پایدار و راه اندازی کسب و کار، ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و صرف منافع حاصل از آن برای پیشبرد امور فرهنگی راه اندازی شده و دارای ۲۷ واحد کارگاهی فعال و ۲۴ واحد در حال احداث است.

شتاب دهنده کایت در سال ۱۳۹۸ راه اندازی شده است و فعالیت تخصصی این شتاب دهنده جذب و حمایت از صاحبان ایده در حوزه فناوری، کسب و کار جدید و شتابدهی به فرایند تحول جهانی در جهت توسعه آن با حمایت از ایده های نوآورانه، خلاقانه و فناورانه است.

محصولات توسعه یافته در شتاب دهنده کایت شامل: سولوکات، سولفاز، رنگدانه های طبیعی کارتنویید، قندهای مخروطی با کالری کاهش یافته و غیره است.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=5695

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.