تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

اجرای طرح «فروسیلیس» توسط فولاد مبارکه اصفهان در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

  • کد خبر : 765
  • 23 فروردین 1401 - 17:50
اجرای طرح «فروسیلیس» توسط فولاد مبارکه اصفهان در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در حوزه فروسیلیس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش رفسنجان فردا به تقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در جلسه‌ای با حضور پدرام‌آرا نماینده شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان رفسنجان در حوزه معادن اظهار کرد: جهت سرمایه‌گذاری در حوزه سنگ سیلیس سرمایه‌گذاران زیادی به منطقه مراجعه کردند و آزمایش و آنالیز خاک معادن خود را هم انجام و ارسال کردند.

وی با بیان اینکه شرکت مس دو طرح تولید برق شامل نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و نیروگاه خورشیدی ۳۰۰ مگاواتی را در منطقه  در دست اجرا دارد، عنوان کرد: دو پست ۲۳۰ و ۱۳۵ مگاواتی برق در منطقه فعال است.

بهرامشاهی جذب ۱۶ سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی طی ۷ ماه اخیر در منطقه را ذکر کرد و افزود: با توجه به مشکلات خشکسالی و چالش در بخش کشاورزی، صنعتی‌شدن  در کنار حفظ کشاورزی، راه نجات اقتصاد شهرستان است.

وی راه‌اندازی طرح فروسیلیس توسط فولاد مبارکه اصفهان در کنار سرمایه‌گذاری‌های شرکت مس در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را موجب اقتدار منطقه و افزایش اشتغالزایی با حضور دو صنعت مادر کشور دانست و گفت: چنانچه نیازهای فولاد مبارکه شناسایی و معرفی شود، سرمایه‌گذاری در حوزه این نیازها در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان قابل تحقق است که ضمن قرارداد تضمین خرید می‌توانیم در منطقه به سمت تولید آن ورود کنیم.

بهرامشاهی طرح الکترودهای فولادی را که هم نیاز مس و هم فولاد است را یکی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان اقتصادی کوثر، صندوق بازنشستگی فولاد، وزارت دفاع و…حاضر به سرمایه‌گذاری هستند.

وی اظهار داشت: از هر راهی برای تسهیلگری سرمایه‌گذاری استفاده خواهیم کرد و مسؤولان شهرستان را برای حمایت از سرمایه‌گذاران پای کار می‌آوریم.
پدرام‌آرا نماینده شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در این جلسه طی توضیحاتی در خصوص نیازهای شرکت فولاد مبارکه اصفهان، منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را یکی از مقاصد اجرای طرح‌های این مجتمع دانست و اظهار کرد: برای اجرای طرح فروسیلیس ۳۰ هکتار زمین و ۳۶ مگاوات برق نیاز است و حاضر به ایجاد پست برق ۱۰۰ مگاواتی یا ارتقاء پست منطقه هستیم.

وی عنوان کرد: کوره‌های یک و دو باهم هرکدام به ۱۲ مگاوات برق نیاز دارند و در فاز توسعه کوره سوم هم با همین میزان برق راه‌اندازی خواهد شد.

پدرام‌آرا در خصوص نیاز آب طرح مجموعه گفت: سالانه ۵۰۰ متر مکعب آب مورد نیاز طرح است و به گاز خیلی کمی نیاز داریم و سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود و هدف شرکت فولاد مبارکه این است که بهترین و بزرگترین طرح در کشور ایجاد شود.

به گفته پدرام‌آرا حجم سرمایه‌گذاری طرح فروسیلیس بستگی به تکنولوژی آن دارد و در  نیمه اول امسال احداث کارخانه رقم خواهد خورد و اواخر امسال یا اوایل سال آینده وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد.

شایان ذکر است: در این جلسه در خصوص مشارکت شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت مس جهت سرمایه‌گذاری در بحث ایجاد خط ریلی به منطقه ویژه اقتصادی و تسهیل در انتقال مواد معدنی و …از طریق خط ریلی سخن به‌میان آمد و قرار شد به‌زودی تصمیمات در این خصوص اعلام شود.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=765

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.