تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
7

آغاز احداث مهمانشهر جدید رفسنجان در دهه فجر/ درآمد پایدار مدیریت شهری برای آینده اقتصاد شهر

  • کد خبر : 2184
  • 10 بهمن 1401 - 20:36
آغاز احداث مهمانشهر جدید رفسنجان در دهه فجر/ درآمد پایدار مدیریت شهری برای آینده اقتصاد شهر
کهنوجی گفت: درآمد پایدار شهری شهرداری رفسنجان برای دوره های بعدی است، از بدو ورود با صندوق بازنشستگی شرکت مس با سهم ۵۰ درصد صندوق و ۵۰ درصد شهرداری وارد مذاکره شدیم و شرکتی به ثبت رساندیم.

به گزارش رفسنجان فردا؛ شهردار رفسنجان در مراسم «روایت پیشرفت» ویژه برنامه جشن پیروزی انقلاب که به مناسبت ایام الله دهه فجر در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار شد، گفت: قبل از انقلاب تمام شهر رفسنجان به هزار هکتار هم نمی رسید اما امروز به برکت انقلاب، شهر به ۷۸۰۰ هکتار ارتقاء یافته و تقریبا بالای ۵۰ هزار منزل مسکونی در آن وجود دارد.

وی افزود: رفسنجان در حوزه شهرسازی، زیباسازی و مبلمان شهری یکی از شهرهای تراز اول استان و جنوب شرق کشور است.

مجیدکهنوجی با اشاره به ورود شهرداری و شورای ششم در دوره جدید به بحث سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار ، اظهار کرد: کمتر شهرداری را می توان یافت که به جای اینکه هزینه ها را به سمت عمران و ساخت ساز ببرد، به کار اقتصادی ورود و آینده شهر را تضمین نماید.

وی تصریح کرد: درآمد پایدار شهری شهرداری رفسنجان برای دوره های بعدی است، از بدو ورود با صندوق بازنشستگی شرکت مس با سهم ۵۰ درصد صندوق و ۵۰ درصد شهرداری وارد مذاکره شدیم و شرکتی به ثبت رساندیم.

شهردار رفسنجان خاطر نشان کرد: ورود ماشین آلات معدنی در حوزه معدن مجتمع مس شهرستان رفسنجان، در این حوزه ۲۰۰ شغل ایجاد شد از حفاری، انفجار ، حمل و بارگیری مواد معدنی در مجتمع مس سرچشمه کار آغاز شده و بازیابی سرمایه این کار دوساله است و می تواند در کنار فعالیت های شهرداری، درآمدی برای سال های آینده باشد.

وی یادآور شد: رفسنجان را به ۵۰ محله تقسیم کردیم و مشکلات ۳۰ محله را با محوریت مسجد و اعضای هیات امنا و امام جماعت مساجد رصد و رسیدگی خواهیم کرد ضمن اینکه برای هر محله اعتباری از ۱۰ میلیارد تومان به بالا در نظر گرفته شده است و براساس اولویت بندی، کار انجام خواهد شد.

کهنوجی بیان کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای رویکردمحله محوری این است که مردم محلات ناظرین خوبی برای شهرداری هستند، بسیاری از فعالیت ها را برون سپاری می کنیم و در حقیقت شورای محلات چشم ناظر بسیار قوی برای ما هستند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰، ۲۲۰ قرارداد پروژه عمرانی در ۱۲۷ نقطه طی ده ماه منعقد شده که نسبت به سال قبل رشد افزایشی داشته است و با کمک شورای شهر و تلاش شهرداری بودجه سال آینده شهرداری به دو هزار میلیارد تومان به شورای شهر پیشنهاد شد.

مجید کهنوجی با بیان اینکه شهرداری در تمامی زمینه ها از جمله بحث های فرهنگی، هنری و اجتماعی و … ورود پیدا کرده است، گفت: بهسازی خیابان انقلاب و میدان انقلاب، ساخت پل های جدید در سطح شهر در راستای برطرف کردن مشکل آبگرفتگی معابر، بازگشایی بلوار قدس و فرهنگ بعد از ۲۵ سال، احداث ۱۴ بوستان محله ای، اجرای بزرگترین پل رو گذر (پل خلیج فارس) در میدان تعاون، افزایش سرانه فضای سبز، افزایش دوبرابری زیباسازی، المان های شهری و مبلمان شهری، آسفالت ۲۵۰ کوچه و خیابان تاکنون و .. از اقدامات شهرداری است.

وی ضمن تشکر از همدلی همه مسئولین، استاندار و شورای تامین در بحث جابجایی مهمانشهر جدید، گفت: کلنگ جابجایی مهمانشهر جدید در دهه فجر به زمین زده می شود.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=2184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.