تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8

هشدار به مرغداران شهرستان رفسنجان در خصوص بیماری نوظهور آنگارا

  • کد خبر : 1807
  • 01 دی 1401 - 14:13
بیماری آنگارا در سنین پایین و حدود ۳ تا ۶ هفتگی اثرات خود را نشان می دهد و یکی از واضح ترین علامت های این بیماری جمع شدن مایعات در کیسه پریکاردیوم اطراف قلب است و در کنار آن کلیه ها و کبد بزرگ و متورم می شوند.

به گزارش رفسنجان فردا، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان بیان کرد: آنگارا یک بیماری نوظهور در کشور است که در صورت شیوع آمار بالایی از ابتلاء و تلفات را به همراه دارد و مرغداران بایستی توجه داشته باشند جوجه را از مزارعی تهیه کنند که واکسن بیماری آنگارا را تزریق کرده اند.

مقامی عامل بیماری آنگارا را نوعی آدنوویروس معرفی کرد که معمولا در سنین پایین و حدود ۳ تا ۶ هفتگی اثرات خود را نشان می دهد و یکی از واضح ترین علامت های این بیماری جمع شدن مایعات در کیسه پریکاردیوم اطراف قلب است و در کنار آن کلیه ها و کبد بزرگ و متورم می شوند.

پاکسازی و ضدعفونی سالن و لوازم، واکسیناسیون مطابق با الگوی منطقه، رعایت بهداشت و اصول قرنطینه ای، جلوگیری از ورود پرندگان وحشی به انبار و سالن، گزارش تلفات غیرعادی در اسرع وقت به شبکه یا مسئول فنی واحد و عقیم سازی کود برای پیشگیری از ابتلا به آنگارا را ضروری دانست.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=1807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.