تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
5

صادرات یک میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی

  • کد خبر : 4251
  • 18 تیر 1402 - 0:10
فرماندار رفسنجان گفت: با توجه به اینکه پسته کالای ارزآور است، ۲۵ درصد پسته تولیدی از باغ های کشور از گمرک رفسنجان خارج و به کشورهای دیگر از جمله چین، و کشورهای اروپایی صادر می شود.

به گزارش رفسنجان فردا؛ فرماندار رفسنجان در دیداری که با مدیرکل گمرک استان کرمان و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان داشت اظهار کرد: ۳۴ درصد پسته کشور در باغ های کشاورزی رفسنجان تولید و برداشت می شود.

وی افزود: امسال قرار است ۲۰۰ هزار تن محصول پسته از باغ های کشور برداشت شود که ۶۵ هزار تن از این محصول در رفسنجان تولید می شود.
رضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه پسته کالای ارزآور است ۲۵ درصد پسته تولیدی از باغ های کشور از گمرک رفسنجان خارج و به کشورهای دیگر از جمله چین، و کشورهای اروپایی صادر می شود.
وی به ظرفیت موجود گمرک در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی از این گمرک صادر شده که ۱۵ هزار تن از این کالاها شامل کاشی و سرامیک، فرومولیبدن و غیره بوده است.
فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود ۸۰ هزار باغ پسته در رفسنجان گفت: اقتصاد مردم رفسنجان بر پایه تک محصولی و کشاورزی پسته است که حدود ۴۰ هزار خانوار جمعیتی معادل ۲۰۰ هزار نفر از این راه درآمد کسب می کنند.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=4251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.