1

روز سوم رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با پنل مس و زنجیره

  • کد خبر : 6285
  • 26 اردیبهشت 1403 - 8:53
روز سوم رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با پنل مس و زنجیره
سومین روز از همایش سرمایه گذاری و توسعه رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با برگزاری پنل مس و زنجیره توسط کمیسیون معدن اتاق بازرگانی استان کرمان به ریاست مجید حجت، پایان یافت.

به گزارش رفسنجان فردا،  پنل مس و زنجیره همایش بین المللی سرمایه گذاری و توسعه در سومین روز از رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با حضور مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، فداکار استاندار کرمان، مسئولین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، شهردار و اعضای شورای شهر رفسنجان و مجید حجت رئیس دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان برگزار شد.

پنل مس و زنجیره با هدف سرمایه گذاری و توسعه با حضور حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار و به معرفی ظرفیت های معدنی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان پرداخت.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه رشد و تولید از محل ظرفیت های موجود، داشته های فناورانه و نوآورانه پدیدار می شود اما جهش تولید مستلزم سرمایه گذاری است، گفت: اگر دنبال جهش تولید، تولید ثروت و اشتغال هستیم حلقه مفقوده آن سرمایه گذاری است.

وی بیان کرد: انتظارات از مجموعه شرکت مس بالاست و وقتی صحبت از زنجیره مس به میان می آید حتما باید بخش های تعاونی، غیردولتی، خصوصی و مردمی پای کار بیایند و در صنایع پایین دستی مس سرمایه گذاری کنند تا به ارزش افزوده دست یابیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس تصریح کرد: امروز مجموع معادن و ذخایر کشف شده مس ۲۰.۴ میلیارد تن برآورد شده که می توان از آن ۵۰ میلیون تن مس محتوا آن هم در طول ۴۰ تا ۵۰ سال تولید کرد.

حسین مدرس خیابانی همچنین افزود: سال قبل بالای ۴۰۰ هزار متر حفاری در پهنه های مختلف معدنی مس در کشور صورت گرفته و امسال نیز برنامه حفاری تا ۴۲۰ هزار متر است و از ابتدای امسال تا کنون هم ۶۳ هزار متر حفاری شده است.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=6285

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.