تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
3

در سفر یکروزه استاندار کرمان به رفسنجان چه گذشت؟

  • کد خبر : 2271
  • 14 بهمن 1401 - 11:32
در سفر یکروزه استاندار کرمان به رفسنجان چه گذشت؟
آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شهرداری رفسنجان با حضور دکتر فداکار استاندار کرمان، فرماندار رفسنجان، امام جمعه، شهردار و رئیس و اعضای شورای شهر آغاز شد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ صبح امروز به مناسبت ایام الله دهه فجر ، باحضور استاندار و مسئولین، گلزار شهدا غبارروبی شد.

در ادامه آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شهرداری رفسنجان با حضور دکتر فداکار استاندار کرمان، فرماندار رفسنجان، امام جمعه، شهردار و رئیس و اعضای شورای شهر آغاز شد.

اولین پروژه کلنگ زنی دهکده ورزشی در بلوار خلیج فارس بود که به متراژ ۱۲ هکتار در دو فاز طی سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و در مجموع با اعتبار یک هزار میلیارد ریال احداث می شود و اولویت با رشته های رزمی و سوارکاری است.

پروژه دیگر مهمانشهر جدید رفسنجان به منظور ساماندهی افاغنه بود که پس از ۴۰ سال به همت استاندار کرمان و مسئولین شهرستان عملیاتی شد، این پروژه با مساحت ۹۰ هکتار و اعتبار ۵ هزار میلیارد ریال و با ساخت ۱۴۰۰ واحد ۴۵ متری در محل جدید احداث می شود. عملیات اجرایی مهمانشهر در شهریور ماه ۱۴۰۲ به اتمام می رسد و هزینه سایر زیرساخت های آن از اعتبارات شهرستان و استان تأمین خواهد شد و با فعالیت شبانه روزی و همراهی ادارات پروژه سه ساله در مدت زمان ۶ ماه اجرا و بهره برداری می شود.

همچنین استاندار کرمان از تصفیه خانه آب و ورزشگاه شهدای مس و از روند ساخت و ساز و توسعه این پروژه ها که به همت مجتمع مس سرچشمه و باشگاه مس رفسنجان اجرا می شوند، دیدن کرد.

دکتر فداکار استاندار کرمان با همراهی جمعی از مسئولین شهرستان، از روند ساخت بیمارستان فوق تخصصی تسکین نیز بازدید کرد. بیمارستان تسکین در زمينی به مساحت ۳۰ هکتار و با زیربنای ۳۴ هزار مترمربع با اعتبار ۴۰ میلیون دلار در حال احداث است و تاکنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سامانه تله متری آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان که یک سامانه کنترلی شبکه توزیع آب است نیز افتتاح شد.

در ادامه بهسازی میدان حضرت ابراهیم(ع)، میدان انقلاب و گذر انقلاب رفسنجان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

آیین افتتاح بوستان بانوان شماره۲ بنام «شهیده سلامت زهرا حسن رمضانی» به مساحت ده هزار متر مربع و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه هایی بود که افتتاح شد.

در پایان با حضور استاندار کرمان از روستای کوثر ریز رفسنجان بازدید بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=2271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.