تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

خدمات نظام باید به‌خوبی برای مردم تبیین شود/ ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت

  • کد خبر : 977
  • 12 خرداد 1401 - 16:22
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: یکی از ارکان جهاد تبیین معرفی خدمات نظام است و شورای شهر، شهرداری و بخشداری‌ها این خدمات را با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون از جمله هنر بری مردم به تصویر کشیده و تبیین کنند.

به گزارش رفسنجان فردا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خدمت، حجت‌الاسلام حسین جلالی امروز در اجلاسیه دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) اظهار کرد: اگر بتوانیم خدمات نظام را به تصویر بکشیم برای مردم خیلی گواراتر است و شورای شهر، شهرداری و بخش‌ها فرصت‌هایی ایجاد کنند که خدمات نظام دیده شود.
وی با بیان اینکه علی‌رغم نبود ثبات مدیریتی در کشور اما ادارات رفسنجان کارهای خود را انجام دادند ازجمله ادارات آب، برق، گاز و… خدمات‌دهی به مردم را با تغییر مدیران راکد نگذاشتند، افزود: در واقع این‌ها خدماتی است که نظام اسلامی آن را انجام داده است و باید برای مردم تبيين شود.
وی استفاده از زبان هنر را برای تشریح خدمات دارای اهمیت دانست و افزود: استفاده از ظرفیت هنرمندان خودمان در این راستا باید مدنظر باشد، یک مجری و هنرمند غیربومی ممکن است با فرهنگ ما آشنایی نداشته باشد و گاهی در کلامش به شخصیت مردم ما اهانت شود در حالی که هنرمندان بومی مردم شهرمان را خوب می‌شناسند و با فرهنگ مردم شهر آشنا هستند.
حجت‌الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت و همدلی را لازمه پیشرفت و توسعه یک شهر دانست و اظهار داشت: ما طی دوسالی که در خدمت مردم بودیم با مسئولان شهرستان یکصدا بودیم و آنچه در برخی مجالس می‌شنویم و برخی رسانه‌ها حاشیه‌سازی می‌کنند، نیست، ما دست در دست هم گذاشتیم و می‌خواهیم برای مردم کار انجام دهیم و بنا نداریم به حاشیه‌ها پاسخ دهیم چون به صلاح آرامش شهر نیست، مگر جایی که به منافع ملی، اصل نظام و حاکمیت اگر بخواهد خدشه ای وارد شود، برخورد می‌کنم.
نماینده رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به اینکه کمتر دهیاران دنبال زیرساخت فرهنگی ازجمله مسجد و کتابخانه بودند، تصریح کرد: برای نصب یک تیر برق، روشنایی، چمن ورزشی و موارد دیگر دوندگی زیادی دارم، اما در حوزه فضای دینی و معنوی کمتر مطالبه‌ای مطرح می‌شود که بخواهم دنبال کنم.
وی با اشاره به مشکل بیکاری جوانان به‌ویژه در روستاها بیان کرد: دهیاران و شوراها در روستاها کارآفرینی کنند و با استفاده از افراد متخصص نسبت به آموزش مشاغل خانگی به اشتغال و رونق روستا کمک کنند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خطاب به شوراها و دهیاران بر پرهیز از روزمرگی و حفظ جمعیت و زنده کردن روستاها تأکید کرد و گفت: اطلاعات روستا تکمیل شود و برای روستا برنامه‌ریزی شود.
وی در ادامه به طرح اقتصادی دولت اشاره کرد و بیان داشت: دولت در این طرح تاکنون به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و اهداف بزرگی که به نفع مردم است دنبال می‌شود، طرح اقتصادی دولت از قاچاق کالاها به‌طور جدی جلوگیری کرده است.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=977

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.