تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

جشنواره ستاره‌های صحنه، فرصتی نیکو برای بازتاب قابلیت‌های رفسنجان زیبا

  • کد خبر : 1062
  • 29 تیر 1401 - 17:23
دبیر کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به‌مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره ستاره‌های صحنه در رفسنجان و سرچشمه، پیامی صادر کرد.

به گزارش رفسنجان فردا، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسین جلالی به این شرح است:

«به نام خدای شهیدان و درود بر روح بلند امام راحل(‌ره) امام شهیدان و همه سرداران و شاهدان و رهروان مکتب سرخ شهادت، به‌ویژه سردار دل‌ها و فاتح قلب‌ها که اینک نامش پیش و بیش از همه بر تارک فرهنگ و هنر ایرانی و مکتب والای سلیمانی و جبهه سرافراز مقاومت می‌درخشد و اینک شهر من رفسنجان مفتخر است میزبان جشنواره ستاره‌های صحنه باشد. شهر سرداران شهید «حاج احمد امینی، حسین بادپا، علی محمدی‌پور و علی عابدینی، سیدحمید میرافضلی، شهید مجید زینلی» و افزون بر ۹۰۰ شهید سرافراز دیگر.
شهر طلای سبز که بزرگ‌ترین تولیدکننده پسته مرغوب جهان به‌شمار می‌رود و بزرگ‌ترین معدن مس روباز جهان و سومین کارخانه وسیع فرآوری مس جهان و بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان در آن قرار دارد. رفسنجان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پسته در ایران و جهان سهم بزرگی از صادرات غیرنفتی را شامل می‌شود و نامی آشنا در حافظه اهل تجارت و صادرات می‌باشد. وجود کارخانه‌های کاشی و سرامیک اعلا و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به‌دلیل موقعیت بسیار مناسب خود و نزدیکی به قلب صنایع مس و فولاد کشور، رفسنجان را به یکی از قطب‌های مهم صنعتی و اقتصادی کشور بدل کرده است. علاوه بر همه این‌ها، رفسنجان شهری دانشگاهی است و همه‌ساله هزاران نفر از جوانان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های پزشکی و دیگر رشته‌ها در دانشگاه‌های رفسنجان به‌ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی و ولی‌عصر(عج) مشغول به تحصیل می‌شوند. رادیو شهری، آثار و بناهای تاریخی ازجمله امامزاده‌ها، قلعه‌ها، کوشک‌ها، کاروانسراها، بازارها، برج‌ها، عمارت‌ها، آب‌انبارها، یخدان‌ها، تپه‌ها و محوطه‌های باستانی و جاذبه‌های طبیعی، ازجمله ییلاقاتی مانند سرچشمه، داوران، دره‌در، راویز، چاه دریا، خنامان و دره راگه که یکی از زیباترین ، بکرترین و منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری استان کرمان است از دیگر ویژگی‌های شهرستان رفسنجان به‌شمار می‌رود.
انار نیز شهرستانی در نزدیکی رفسنجان با قدمتی تاریخی، پسته‌زارهای زیبا، بقعه مبارک امامزاده صالح و بناهایی همچون ارگ و کاروانسرای به‌جامانده از ادوار تاریخی و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کشور، از برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری کشور در رفسنجان بهره‌مند می‌شود‌.
و برگزاری جشنواره ستاره‌های صحنه در سطح ملی و بین‌المللی و با حضور هنرمندان صحنه سراسر کشور و خارج از کشور در رفسنجان، فرصت نیکویی است تا گوشه‌ای از قابلیت‌های رفسنجان زیبا شناخته و بازتاب داده شود و مسیر تعامل بیشتر هنرمندان رفسنجانی با اساتید و هنرمندان کشور هموار گردد. امید که توفیق رفیق راه برگزارکنندگان این رخداد بزرگ هنری باشد.»

گفتنی است پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه، همراه با اجراهای مردمی، از ۲۹ تا ۳۱ تیرماه جاری در رفسنجان و سرچشمه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=1062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.