تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

جشنواره ستاره‌های صحنه، فرصتی ارزشمند برای هم‌گرایی فرهنگ‌های مختلف و ظرفیتی برای انتقال فرهنگ مقاومت، ایثار، صبوری و گذشت مردم شریف رفسنجان

  • کد خبر : 1064
  • 29 تیر 1401 - 17:39
امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان به‌مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره ستاره‌های صحنه در رفسنجان و سرچشمه، پیام مشترکی صادر کردند.

به گزارش رفسنجان فردا، متن این پیام به شرح زیر است:

«همواره هنر یکی از مهم‌ترین ابزار ارتباط میان ملت‌ها و فرهنگ‌ها بوده و مردم هر منطقه با هنرهای بومی سعی در انتقال مفاهیم‌ فرهنگی و هنری جامعه خود به دیگر جوامع را داشته‌اند. از این‌رو، هنر ابزاری مهم در تعامل میان فرهنگ‌ها و تعالی فرهنگ و تمدن جوامع مختلف بوده است.
رفسنجان به‌واسطه وجود بزرگ‌ترین جنگل مصنوعی جهان که پوشیده از درختان پسته است و یکی از بزرگ‌ترین معادن روباز جهان؛ معدن مس سرچشمه رفسنجان، آوازه‌ای جهانی به خود گرفته است که این شهرت جهانی را ظرفیت والای انسانی مردم شهیدپرور این شهرستان با اهدای بیش از ۹۰۰ شهید در ۸سال دفاع مقدس و مقاومت در مقابل هجوم دشمن در منطقه اروند، نام رفسنجان را با فاتحان اروند نیز گره زده و وجود بزرگان علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی صاحب نام این شهر در دوره‌های مختلف بخصوص پس از پیروزی انقلاب مردم رفسنجان را امروز در پیروی از مکتب شهید بزرگوار حاج ق.اسم س.لیمانی ثابت قدم نموده است و تمامی این ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را می‌توان با ابزار هنر که ادبیات مشترک ملل مختلف است به دیگر نقاط دنیا انتقال داد.
جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه که دبیرخانه دائمی آن در رفسنجان مستقر گشته، یکی از فرصت‌های ارزشمند هنری است برای هم‌گرایی فرهنگ‌های مختلف و ظرفیتی برای انتقال فرهنگ مقاومت، ایثار، صبوری و گذشت مردم شریف رفسنجان به اقصی‌نقاط ایران و جهان.
با آرزوی بهروزی برای برگزار کنندگان این جشنواره.»

گفتنی است پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی ستاره‌های صحنه، همراه با اجراهای مردمی، از ۲۹ تا ۳۱ تیرماه جاری در رفسنجان و سرچشمه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=1064

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.