تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
3

تاکید امام جمعه رفسنجان بر آگاهی جوانان نسبت به پیشرفت های انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 2195
  • 11 بهمن 1401 - 9:58
تاکید امام جمعه رفسنجان بر آگاهی جوانان نسبت به پیشرفت های انقلاب اسلامی
امام جمعه رفسنجان در این ویژه برنامه به پیشرفت های چشمگیر و فراوان ایران در همه زمینه ها در ۴۴ سال اخیر اشاره کرد و گفت: این دستاوردها به نسل جوان کمتر انتقال داده شده و دشمن در حال ناامید کردن مردم است.

به گزارش رفسنجان فردا؛ «روایت پیشرفت» در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌ای در قالب ۲۶ کمیته است که دستاوردهای انقلاب را در استان کرمان با هنرمندی شرح می دهد و آن را تبیین می کند؛ در رفسنجان نیز این ویژه برنامه با حضور مسئولین و مدیران ادارات در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

امام جمعه رفسنجان در این ویژه برنامه به پیشرفت های چشمگیر و فراوان ایران در همه زمینه ها در ۴۴ سال اخیر اشاره کرد و گفت: این دستاوردها به نسل جوان کمتر انتقال داده شده و دشمن در حال ناامید کردن مردم است.

وی در ادامه افزود: در همه نقاط کشور این پیشرفت ها قابل مشاهده است به طوری که در رفسنجان قبل از انقلاب هیچ مرکز آموزش عالی در این شهرستان وجود نداشت وفرزندان این خطه مجبور بودند برای تحصیل به استان های مجاور مهاجرت کنند که در حال حاضر بیش از ۱۰ موسسه و مرکز آموزش عالی و دانشگاه تاسیس و فعالیت دارند و ۷۰ درصد دانشجویان بومی هستند.

حجت الاسلام اصغر عسکری ادامه داد: در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ۵ دانشمند پراستناد دنیا مشغول به کار هستند و ۳۰ پروفسور و استاد تمام در دانشگاه های شهرستان تدریس می کنند.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: بیش از ۱۴ هزار دانشجو از دانشگاه ولیعصر رفسنجان فارغ التحصیل شده اند که ۴۰ درصد آن ها در مراکز صنعتی و علمی و ادارات فعالیت دارند که از افتخارات جمهوری اسلامی است.

امام جمعه رفسنجان یادآور شد: در این شهرستان در زمینه های فرهنگی ۹ نشریه به صورت هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و غیره و ۱۷ تشکل مجوزدار سیاسی مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان رفسنجان اتباع بیگانه مسیحیت، کلیمی و زرتشتی، شیعیان و اهل سنت در فضای امن و آرام رفسنجان زندگی می کنند.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه رفسنجان تا قبل از انقلاب فرودگاه نداشت و فقط یک مورد در مرکز کرمان وجود داشت، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب فرودگاه در رفسنجان و سیرجان و غیره احداث شد.

وی افزود: در رفسنجان قبل از انقلاب رادیو که اخبار شهرستان را به سمع مردم برساند وجودنداشت که این ها از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: در حوزه توسعه مراکز درمانی پیشرفت زیادی در دوران ۴۴ سال اخیر داشتیم و قبل از آن بیماران به مراکز درمانی استان های مجاور مسافرت می کردند.

وی تصریح کرد: در حوزه صنعتی نخستین محصول کاتد مس در ۳ خرداد ۱۳۶۱ در مجتمع مس سرچشمه تولید شد تا قبل از آن این معدن و مدیریت آن به دست آمریکایی ها و خارجی ها بود که در این روز با تولید این محصول تا کنون این مدیریت به دست متخصصان داخلی انجام می شود.

در پایان امام جمعه رفسنجان گفت: ۴۴سال آمریکا برای نابودی این ملت و انقلاب تلاش کرد؛ اما این آرزو را به گور برد و طعم تلخ ناکامی و ناامیدی را دشمنان خواهند چشید.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=2195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.