تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

|تأکید بر تشکیل کارگروه منطقه ویژه و سازمان غذا و دارو

  • کد خبر : 696
  • 28 دی 1400 - 15:45
چهارمین سه‌شنبه‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با سرکشی مدیرعامل منطقه از سه واحد تولیدی برگزار شد.

به گزارش رفسنجان فردا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان رفسنجان، در چهارمین برنامه سه‌شنبه‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، واحد تولیدی “سپهرآلیاژ قطعه‌ریزان”مورد بازدید قرار گرفت.
مرتضی ضیاءالدینی رئیس هیأت مدیره این شرکت با اشاره به تولید قطعات آلیاژ رنگی مورد نیاز صنایع استان کرمان در این واحد تولیدی، از ثبت برند این شرکت خبر داد و گفت: این واحد تولیدی مجهز به آزمایشگاه است.
وی از فعالیت سه ماهه این شرکت یاد کرد و گفت: ماهانه ظرفیت ۱۰ تن شیرآلات را داریم و قطعات را بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید می‌کنیم.
ضیاءالدینی با قدردانی از مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برای رقم‌زدن سه‌شنبه‌های صنعتی، ابراز کرد: قطعا این برنامه مثمر ثمر خواهد بود و می‌تواند به حل مشکلات واحدهای منطقه بینجامد.
وی با اشاره به اشتغالزایی ۱۵ نفری در این واحد تولیدی، حمایت مسئولان را لازمه ایجاد رقابت بین صنایع دانست.
روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی شود مسئولان شرکت مس از این واحد و سایر واحدهایی که قطعات مورد نیاز مس را تولید می‌کنند، بازدید داشته باشند که در جهت رفع مشکلات این واحدها بتوانند کاری انجام دهند.
وی ادامه داد: برای حمایت از صنایع، بانک‌ها باید به سمت حمایت از تولید سوق داده شوند و به صنعتگران واقعی تسهیلات بپردازند و تسهیلاتی که به نام صنعت داده می‌شود، در جای غیر هزینه نشود.
بهرامشاهی با ذکر این مطلب که چرخه تولیدی در خصوص صنایع مورد نیاز مس در منطقه تعریف شود؛ عنوان کرد: این زنجیره تولید می‌تواند نیازهای مس را هم برآورده کند و به نفع خود مس خواهد بود.
کارخانه “ریشه‌گستر ویرا”، در ادامه بازدید شد.کارخانه‌ای که در زمینه تولید الکل فعالیت می‌کند و معطل مجوز سازمان غذا و دارو است و به‌دلیل برخی مشکلاتی که در این خصوص داشته، مجبور به تعدیل کلیه نیروهای خود شده است.
ابراهیم صداقتی مدیرعامل این شرکت طی سخنانی مشکل مجوز این واحد تولیدی را ذکر کرد که سازمان غذا و دارو باید آن را صادر کند و از سایر بروکراسی‌های اداری برای راه‌اندازی این مجموعه سخن به میان آورد.
وی عنوان کرد: مواد اولیه محصول ما، خرمای ضایعاتی است و با توجه به اینکه ۱۰۰ هزار تن خرمای ضایعاتی در استان کرمان وجود دارد، در تأمین آن مشکلی نداریم.
آقای صداقتی اضافه کرد: اگر مسئولان کمک کنند مشکلات حل شود، در صورت راه‌اندازی می‌توانیم ۸ نفر اشتغالزایی کنیم.
این تولیدکننده خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از مواد اولیه تبدیل به الکل می‌شود و مابقی به کمپوست و کودهای آلی که برای باغات پسته بسیار غنی و از طرفی ارزان‌قیمت است، تبدیل می‌شود.
بهرامشاهی در حاشیه این بازدید طی تماس با سلطانخواه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان درخواست کرد ظرف یکی‌، دو روز آینده از این واحد بازدید انجام دهند و کارگروه مشترک منطقه ویژه و معاونت غذا و دارو تشکیل شود تا نسبت به حل مشکلات این واحد تولیدی اقدامات لازم صورت گیرد.
دکتر سلطانخواه نیز این درخواست را پذیرفت و قول پیگیری مشکلات این واحد برای اخذ مجوز را داد.
سه تن از بازنشستگان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم واحد تولیدی شیمی سیلیکات (تولید قطعات پلیمری) را راه‌اندازی کرده‌اند که بتوانند اشتغالزایی کنند.
این واحد تولیدی مواد اولیه خود را از سرباره‌های مس تأمین می‌کند و در حال حاضر ۷ نفر اشتغالزایی دارد.
به گفته اسماعیل‌زاده مسئول این واحد تولیدی؛ با توجه به ظرفیتی که در این واحد تولیدی هست، تا ۳۰ نفر اشتغالزایی هم پیش‌بینی می‌شود.
بهرامشاهی با تأکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی باید رشد و توسعه پیدا کند، تصریح کرد: ظرفیت اشتغالزایی بیش از ۱۰ هزار نفر در این منطقه وجود دارد و فارغ از هر نوع گرایش سیاسی از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.