تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

بهره برداری از کارخانه کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران در رفسنجان

  • کد خبر : 2329
  • 16 بهمن 1401 - 12:29
بهره برداری از کارخانه کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران در رفسنجان
با حضور فرماندار، معاون برنامه ریزی و توسعه و معاون عمرانی فرمانداری و رئیس اداره صمت از تنها کارخانه تولید کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران در شهرک صنعتی کبوترخان از توابع شهرستان رفسنجان بهره برداری شد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار ، معاون برنامه ریزی و توسعه، معاون عمرانی فرمانداری و اداره صمت از تنها کارخانه تولید کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران در شهرک صنعتی کبوترخان از توابع شهرستان بهره برداری شد.

برای احداث این کارخانه از سال ۹۹ زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع تهیه شده و ساخت و ساز سوله ها و فضای تولید و امکانات از سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

ارسطو سخایی مدیرعامل این کارخانه در گفت و‌گو با خبرنگاران گفت: این کارخانه نخستین کارخانه در ایران است که کود آلی و معدنی بر پایه اسید هیومیک تولید می کند و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان احداث شده و برای ۱۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: محصولاتی که در این کارخانه تولید می شوند ۹ محصول از جمله کودهای هیومیک اسید، نیتروژن آلی، هیومات پتاسیم و فسفر آلی است و مزیتی که این کودها نسبت به کودهای شیمیایی دارند خاک را بازسازی و تقویت می کنند.

سخایی خاطرنشان کرد: این کودها بر خلاف کودهای شیمیایی دارای عناصر و مواد معدنی هستند و مواد اولیه تولید کودها هم شامل اکسید زغالسنگ است که از معادن زغالسنگ کوهبنان تامین می شود.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=2329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.