تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
4

بااجرای طرح «پزشک خانواده» هیچ فردی بدون بیمه نخواهد بود

  • کد خبر : 3684
  • 15 اردیبهشت 1402 - 11:59
معاون فنی معاون بهداشتی رفسنجان گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده در رفسنجان تلاش خواهیم کرد و درصورت تامین اعتبار جذب نیرو این مشکل حل می شود.

به گزارش رفسنجان فردا؛ به مناسبت پنجمین روز از هفته سلامت نشست خبری سرپرست حوزه معاونت بهداشتی شهرستان رفسنجان انجام شد.

در این نشست صمیمی معاون فنی معاون بهداشتی اذعان کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده در رفسنجان تلاش می کنیم. بیشتر کمبود نیروی انسانی است که با جذب نیرو این مشکل حل می شود.

خانم دکتر حیدری تصریح کرد: اولین اصل شعار بهداشت جهانی در خدمات اولیه سلامت(phc)، عدالت در سلامت است که این مهم تنها از طریق پزشکی خانواده محقق می شود.

وی توضیح داد:  نظام شبکه از واحدهای کوچک مثل خانه بهداشت در روستا ها و پایگاه سلامت در شهر آغاز شده تا مراکز جامع سلامت که سطح یک محسوب می شوند .سطح دو کلینیک های تخصصی، پارا کلینیک ،فیزیو تراپی و بیمارستان های تخصصی  وسطح سه هم خدمات فوق تخصصی به حساب می آیند.

دکترحیدری یادآور شد: در رفسنجان برنامه پزشک خانواده روستاو شهرهای زیر ۲۰هزار نفر را، از سال ۱۳۸۴ همزمان با سایر نقاط کشور آغاز کردیم و میتوان بعنوان برنامه موفقی در کشور یاد کرد که دانشگاه رفسنجان در اجرای این برنامه همیشه جزء دانشگاه های برتر بوده است.در روستاها این برنامه به ازای هر ۴ هزار نفر یک پزشک خانواده و تقریبا به ازای هر ۱۵۰۰نفر دو نفر بهورز خدمات ارائه میدادند. در برنامه شهری به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک و یک مراقب سلامت و یک ماما باید حضور داشته باشند.

او توضیح داد: پزشکی خانواده کل نگر است ؛یعنی صرفا درمان محور نیست . یک فرد را با تمام آیتم هایی که در سلامتی او تأثیر دارد مثل منطقه جغرافیایی ، عوامل زیان آور محیط زندگی ، وراثت و … می بیند و طیف وسیعی دارد یعنی بسته خدمتی از نوزادی تا سالمندی دارد.

وی یاد آور شد: از مزایای طرح پزشک خانواده این است که هیچ فردی بدون بیمه نخواهد بود و پرداخت هزینه ها از جیب مردم اگر در قالب نظام ارجاع باشد به حداقل می‌رسد.

حیدری توضیح داد: در برنامه پزشک خانواده روستایی خدمات رایگان زیادی داریم از جمله خدمات دندان پزشکی رایگان برای کودکان زیر ۱۴ سال ، مادران باردار و شیرده ، آزمایشات رایگان زنان باردار، یک نوبت سونوگرافی رایگان و… که امیدواریم در آینده مردم شهر رفسنجان هم بتوانند با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری از این مزایا بهره مند شوند.

وی از کلیه پزشکان عمومی ، متخصصین داخلی ، اطفال و روان پزشکی ، همچنین تحصیل کرده های رشته های بهداشت عمومی ، مامایی ، پرستاری ، مبارزه با بیماری ها و زیر مجموعه های آن در خواست کرد که با مراجعه به سایت salamat.gov.ir جهت شرکت در این طرح اعلام آمادگی کنند.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=3684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.