4

دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در لیست دانشگاه های پر استناد برتر دنیا 

  • کد خبر : 6294
  • 23 تیر 1403 - 18:58
بر اساس گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در لیست دانشگاه های پراستناد برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش رفسنجان فردا؛ دکتر سید احمد فاضل‌زاده رئیس موسسه(ISC) اظهار داشت: کشورهای ایالات متحده آمریکا و چین به ترتیب با تعداد ۱۲۰۰ و ۷۴۲ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی بیشترین سهم را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده اند. کشور جمهوری اسلامی ایران با ۱۳۴ دانشگاه و مؤسسه آموزشی جایگاه ۱۴ را دارا است.

وی افزود: ۳۵ کشور اسلامی دارای دانشگاه و مؤسسه پژوهشی پر استناد هستند که کشور جمهوری اسلامی ایران بعد از ترکیه دارای بالاترین سهم در بین کشورهای اسلامی است.

ترکیه با ۱۴۹ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی یک درصد برتر در جایگاه ۱۲ دنیا قرار دارد و ایران در جایگاه ۱۴ دنیا قرار دارد. بعد از ایران و در بین کشورهای اسلامی، مصر با ۴۸ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه ۲۵ دنیا و پاکستان با ۴۶ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه ۲۷ دنیا قرار دارند. عربستان سعودی با ۴۵ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه ۲۸ دنیا قرار دارد.

شایان ذکر است؛ ۶۵ دانشگاه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بین دانشگاه های پراستناد برتر دنیا قرار گرفتند که دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان یکی از این ۶۵ دانشگاه است.

لینک کوتاه : https://rafsanjanfarda.ir/?p=6294

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.